آرشیو نوشتههای دسته سئو
خیلی از ما روزانه با سئو و مفاهیم مربوطهاش سر و کله میزنیم. شاید اولین چیزی که با شنیدن این کلمه به ذهن ما میرسد، این است که مخفف عبارت Search engine optimization است. اما واقعا یعنی چه؟ آیا باید تحتالفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ نه. سئو یک تکنیک و یک روش نیست! بلکه یک علم است. یک تخصص است و به کسی که آن را انجام میدهد، سئوکار، متخصص سئو یا مشاور سئو میگویند.
سئو یک تخصص است که به افزایش بازدیدکننده هدفمند شما از موتورهای جستوجو کمک میکند. در این فرایند، تجربه کاربری، محتوا، بکلینکها، شبکههای اجتماعی و مباحث فنی مثل سرعت و ساختار سایت دخیل هستند. بیشتر قوانین سئو توسط گوگل مشخص میشوند و دیگر موتورهای جستوجو قوانینی شبیه به گوگل دارند.گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده میکند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتمهای گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخشهای مختلف گوگل بروز میشوند.
چگونه باید سئو را انجام دهیم؟
راستش قبلا خیلی سادهتر از الان بود. قبلا هر چند سال یک آپدیت بزرگ برای الگوریتمهای گوگل میآمد و چیز خاصی را تغییر نمیداد. اما از زمانی که آپدیتهایی همچون پاندا، پنگوئن و به تازگی مرغ مگسخوار به این الگوریتمها اضافه شدهاند داستان کمی فرق کرده. راستش چیزی عوض نشده است! قبلا هم گوگل میگفت که سایت شما باید محتوای خوبی داشته باشد، قبلا هم میگفت که نباید بکلینکهای غیرطبیعی داشته باشید، اما نمیتوانست این موارد را به درستی تشخیص دهد و خیلی کم پیش میآمد که یک سایت پنالتی شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ میرسد و میتواند بفهمد که چه محتوایی ضعیف است و چه محتوایی قویتر. میتواند بفهمد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینکهایش طبیعی است. سئو همان است، فقط دیگر گوگل گول نمیخورد.
در دستهبندی پیش رو، میتوانید آخرین مقالات نوشته شده توسط ما در رابطه با سئو را مطالعه فرمایید
در طی ماه گذشته گوگل تغییراتی را برروی الگوریتمهای خود اعمال کرده است. این تغییرات به حدی بودند که محققین حیطه سئو احساس کردند که آپدیت جدیدی برروی الگوریتم گوگل اعمال شده است. اما گوگل همین چند ساعت پیش این آپدیت را تایید و به وبسایت Search ...
از بین ایمیلهایی که به صورت روزانه به یک ادمین میرسد، بخش قابل توجهی از آنها در مورد این است که چرا سایت من از نتایج جستوجو حذف شده و یا چرا بازدید من با این که پنالتی نشدهم افت کرده، است. بالای ۹۰٪ این ...
تا به امروز در یک ادمین مقالات زیادی در مورد بهینه سازی تصاویر وبلاگ و تاثیر آن بر سئو منتشر شده و شاید لازم نباشد که بار دیگر متذکر شوم که بهینهسازی تصاویر فقط چند فرآیند ساده است که میتواند بازدید بسیار بالایی را از طرف موتورهای ...
خیلی از وبمسترها و وبلاگ نویسها میگویند که دیگر Meta description تاثیری در سئو ندارد و مهم نیست. البته در همین ابتدا بگذارید یک یادآوری و یک توضیح مختصری در مورد این متا تگ بدهم که دوستانی که تازهکار هستند بدانند در مورد چه چیزی ...
همه ما با الگوریتم پاندا آشنا هستیم؛ الگوریتمی که از سال ۲۰۱۱ زندگی را برای بسیاری از وبمسترهای دنیا سخت کرد. این الگوریتم وصلهای به الگوریتمهای اصلی گوگل است که بیشتر برروی محتوای ضعیف و سایتهای زرد کار میکند تا کیفیت نتایج را بالاتر ببرد ...
همانطور که میدانیم یکی از مواردی که میتواند در بهبود سئوی ما تاثیر داشته باشد، ساختار سایت است. ساختار و معماری یک سایت میتواند در خیلی از بخشهای مختلف سئو کمک کند. زمانی که شما میخواهید ساختار یک سایت را بهبود ببخشید و یا قبل ...
در دنیایی که سرعت حرف اول را میزند، همه دوست دارند تا کارهایشان بسیار سریعتر پیش برود؛ دسترسی به اخبار و محتواهای جدید از طرف موتورهای جستوجو سریعتر شود و البته در این قاعده وبمسترها هم دوست دارند تا اگر نوشتهای مینویسند، سریعتر توسط موتورهای ...
اکثر مدیران سایتها سعی دارند تا با دریافت لینکهای خوب از دیگر سایتها، رتبه سایت خود را افزایش دهند و بازدید بیشتری کسب کنند. باید یادمان باشد که همانقدری که دریافت لینک از دیگر سایتها مهم است، ایجاد یک ساختار لینکی خوب در داخل سایتمان ...
همانطور که در قبل توضیح دادیم، گوگل در حال حاضر از چندین الگوریتم مختلف برای رتبهدهی به صفحات در نتایج جست و جو استفاده میکند که پاندا یکی از آنهاست. به طور کلی حساسیت این الگوریتم بیشتر برروی محتوای سایتهاست و سعی میکند تا سایتهایی ...
تنها در دو سال گذشته وبگردی کاربران با وسایل همراه مثل موبایلهای هوشمند و تبلتها پنج برابر شده است. افزیش تعداد کاربران موبایل به ما هشدار میدهد که به فکر وضعیت سایت موبایلمان باشیم. در این نوشته میخواهم سایت واکنشگرا و سایت مجزا برای موبایل را با ...