۱۰ ایده کم‌خرج برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک

همه می‌دانند که داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب می‌تواند کسب و کار شما را موفق سازد. عموما٬ کسب‌وکارهای کوچک بودجه نامحدودی ندارند که برای تبلیغات خود صرف کنند و از دست رفتن بخشی یا کل سرمایه‌شان به خاطر اشتباهاتی که در محاسبه و برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی‌شان مرتکب می شوند می‌تواند آن کسب‌وکار را حتی به نابودی بکشاند.

10-tips-for-marketing-your-business-online

این که بتوانید کسب‌وکار خودتان را به دیگران معرفی کنید و برای آن بازاریابی کنید٬ نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد و راه را برای رسیدن به اهدافی که تعریف کرده‌اید هموار می‌سازد. احتمالا می‌دانید که تصمیم‌گیری برای این که بودجه‌تان را کجا خرج کنید کار بسیار سختی‌است! حتما شما هم مثل من دوست دارید که بودجه‌ای که صرف می‌کنید بازده خوبی داشته باشد و چیزی را از دست ندهید! در ادامه این نوشته٬ در مورد ۱۰ روشی که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار کوچک شما کمک کند توضیحاتی می‌دهم.

  • ۱- شروع وبلاگ‌نویسی

فرقی نمی‌کند که چه وبلاگی دارید٬ می‌توانید هم‌اکنون وبلاگی در ساب‌دامنه سایت بیزینستان ایجاد کنید٬ این کار باعث می‌شود که ارتباط بین کسب‌وکار اصلی و وبلاگ آن حفظ شود. حالا زمان آن است که در مورد گروهتان٬‌ کارهایی که انجام می‌دهید٬ افراد و نکات آموزشی بنویسید. بهتر است که بعضی اوقات به شرکت‌هایی فکر کنید که بخش اعظمی از ترافیک سایت خود را از وبلاگشان به دست می‌آورند. به طور مثال شرکت Kissmetrics ٬ ۷۰درصد از ترافیک خود را از وبلاگش به‌دست می‌آورد.

  • ۲- نویسنده خوبی برای دیگر وبلاگ‌ها باشید

نوشتن برای دیگر وبلاگ‌ها می‌تواند شما را وارد اجتماع‌های مختلفی کند. وقتی نام شما به عنوان نویسنده در وبلاگ‌های معتبر برده می‌شود٬ افراد زیادی که در حال خواندن آن مقاله‌ هستند٬ مشتاق می‌شوند تا اطلاعات بیشتری نسبت به شما به دست بیاورند. البته از دیگر مزایای Guest Blogging یا نویسندگی مهمان٬ دریافت لینک‌های با کیفیت از دیگر وبلاگ‌ها برای سایتتان است.

  • ۳- ایمیل

سعی کنید در همه حالت از E-Mail Marketing (بازاریابی ایمیلی) استفاده کنید. ارتباط مستمر با افرادی که خود، ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده‌اند می‌تواند بسیار سودآور و مفید باشد. اما دقت کنید که منظورمان اسپم کردن کاربران از طریق ایمیل‌های کاملا بی‌ربط به شخص و خالی از محتوا نیست! بلکه ایمیل‌هایی که کاربران خود درخواست دریافت آنها را داده‌اند. می‌توانید از ایمیل‌ مارکتینگ برای جذب مجدد مشتری‌هایی که از سایت شما خارج شده‌اند استفاده کنید. همینطور می‌توانید در قبال دریافت ایمیل کاربران به آنها هدیه‌ای بدهید. این هدیه می‌تواند یک کتاب الکترونیکی باشد یا حتی بخشی از محصول شما (اگر محصولاتتان الکترونیکی‌است) باشد.

  • ۴- بازاریابی محتوا

با بازاریابی محتوا شما:

– محتوای با کیفیت تولید می‌کنید که می‌تواند کاربران را نسبت به خرید محصولات شما ترغیب کند.

– اطلاعاتی ارائه می‌کنید که کاربران را بیشتر در سایت نگه می‌دارد.

– می توانید پایتان را از متن‌های خشک و خالی فراتر بگذارید و از اینفوگرافیک‌ها٬ ویدئو‌ها٬ اسلاید‌ها و لینک‌های خوب و مفید استفاده کنید.

توصیه می‌کنم که در اسرع فرصت مطالب سایت خود را از نظر تازگی و صحت بررسی کنید. می‌توانید به صورت هفتگی برای مقالات قدیمی خود وقت بگذارید که آنها را ویرایش کنید و صفحات جدید و مرتبط را در داخل آنها لینک کنید.

  • ۵- سئو

شاید در وهله اول استفاده از یک گروه برای بهینه‌سازی سایت یک کسب‌وکار که آنچنان بودجه‌ای ندارد کار سختی به نظر بیاید اما نباید تاثیرات فراوان آن در طولانی مدت و همچنین امتیازات مثبتی که این کار دارد را انکار کرد.

  • ۶- شبکه‌های اجتماعی

شبکه های اجتماعی تاثیر انکار ناپذیری در موفقیت یک کسب‌وکار دارند. بهتر است بگویم که حتی برخی از کسب‌وکارها٬ اولین هدف‌شان موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب مشتریان از این روش است. این که در اکثر شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید خیلی خوب نیست. به شما توصیه می‌کنم که بر حسب نیاز خود٬ در ۲ شبکه اجتماعی فعال باشید تا بتوانید به صورت مستمر بروز باشید و محتوای غیرتکراری به طرفداران خود ارائه کنید. اکثر افرادی که در توییتر فعال هستند٬ در فیس‌بوک هم حضور دارند و ممکن است که هم  صفحه فیس‌بوک شما را لایک کرده باشند و هم اکانت توییترتان را follow کرده باشند. پس نباید محتوای تکراری تحویل آنها بدهید! کاری کنید که برند شما برای آنها تازگی داشته باشد نه این که کاری کنید که هیچ رغبتی به بررسی اکانت‌های شما نداشته باشند.

  • ۷- سرویس‌دهی خوب به مشتری‌ها

اولین چیزی که مشتریان شما با دیگران در رابطه با شرکت شما صحبت می‌کنند٬ خدمات خوب است. بگذارید واضح‌تر بگویم٬ اگر قرار است مشتری برای لحظاتی در لابی شرکت شما بنشیند٬ شما می‌بایست از او پذیرایی کنید و وی را به اصطلاح عامیانه تحویل بگیرید.

یادتان نرود که شاید برخورد خوب، خیلی در ذهن انسان‌ها باقی نماند٬ اما برخورد بد با سرعت نور به حافظه طولانی مدت انسان‌ها منتقل می‌شود و تا جایی که می‌توانند در مورد تجربه بد خود با دیگران صحبت می‌کنند. نگذارید که یک اشتباه کوچک از طرف شما باعث شود که افراد زیادی در مورد شما بد فکر کنند. شاید واقعا آنطور که درباره‌تان صحبت می‌شود انسان بدی نباشید! اما شخصی که تجربه بدی از شما داشته است چند مورد دیگر را هم به آنها اضافه می‌کند و پیاز‌داغش را زیاد می کند و کسب و کار شما را به تباهی می‌کشاند.

  •  ۸- اضافه کردن ارزش افزوده

همه کسب‌وکار ها نمی‌توانند در خدمات یا محصولات خود تخفیف بدهند تا مشتریان جدیدی جذب کنند و یا مشتری‌های قدیمی خود را مجدد جذب کنند. اما بهترین راه در این شرایط این است که به محصول/سرویسی که مشتری‌تان در حال خرید آن است٬ ارزش بیشتری بیافزایید. مثل:

– برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی جهت استفاده از آن محصول

– ارائه یک محصول دیجیتال به صورت رایگان به مشتری

– پشتیبانی خوب و کاربردی

  • ۹- برگزاری گردهمایی‌های دوره‌ای با حضور فعالان حوزه کاری خود

در این که برگزاری گردهمایی های مختلف می‌تواند تاثیر مستقیم و سودآوری بر روی برند شما بگذارد هیچ شکی نیست. برگزاری یک رویداد می‌تواند قدرت مدیریت٬ کیفیت کار و بسیاری از مسائل دیگر را به رخ مشتری‌های احتمالی و افراد حاضر در جلسه که می‌توانند از افراد تاثیرگذار در حیطه کاریتان باشند٬ بکشاند. البته برگزاری رویدادها آنچنان هم کم خرج و بی دردسر نیست. اما می‌توان با مدیریت خوب منابع انسانی و اقتصادی٬ یک رویداد با کیفیت در منطقه خود با محوریت کسب و کارتان راه اندازی کرد.

  • ۱۰- ایجاد روابط دوستانه و تجاری جدید

در دنیای تجارت، هیچ‌چیز به اندازه استفاده از روابط دوستانه و تجاری‌ای که دارید نمی‌تواند پولساز باشد! مسلما با بهره‌‌گیری صحیح از ارتباطات خود با افراد تاثیر‌گذار در حیطه کاری خود می تواند نتایج مثبت زیادی برای شما به دنبال داشته باشد، چون علاوه بر اینکه می توانید از تجربیات این افراد استفاده کنید، بلکه این‌گونه ارتباطات می تواند موقعیت های بسیار خوبی در اختیار شما بگذارند. پس  همین امروز با افراد تاثیرگذار حیطه‌ کاری خود ارتباط برقرار کنید. در دنیای امروز ایجاد روابط بهتر از ایجاد لینک‌ است!

با برداشتی از SEO.COM

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

۶ سالی هست که در زمینه‌های مختلفی همچون وبلاگ‌نویسی٬ سئو و آزادکاری در یک ادمین می‌نویسم و در حال حاضر مدیرعامل شرکت فرنیان هستم.

۲۵ دیدگاه

  1. مقاله کاربردی و جالبی بود.

  2. وبتینا گفت:

    با تشکر از مطلب مفید.

  3. سلام میشه ایده برای افزایش فروش سایت های تفریحی بدهید

  4. milad گفت:

    فونت مقاله باعث اذیت شدن می شود :)

  5. مهدی گفت:

    سلام.من تو ورد پرس نقشه سایتمو با افزونش ساختم و تو گوگل وبمسترم نقشه سایتمو معرفی کردم.و زمانی هم که تست نقشه سایتو می زنم تعداد صفحاتی که ایندکس شده رو هم نشون می ده ولی وقتی رو گزینه sitemap کلیک می کنم تا نقشه سایتم بیاد فقط یک صفحه خالی میاد و چیز دیگه ای نمیاد.آیا مطالب من هنوز ایندکس نشده اند?آیا باید صبر کنم.?ضمنا در کنار تعداد مطالب اینکس من نوشته pending یعنی چه؟ضمنا در همان صفحه خالی که عرض کردم خدمتتون وقتی www را برمی دارم مطالب ایندکس شده میاد.ولی وقتی نقشه سایتو با www می زنم فقط همان صفحه خالی میاد.لطفا راهنماییم کنید.آیا باید صبر کنم تا مطالب ایندکس شود یا مشکلی تو کارم وجود داره؟

    • در وهله اول٬ می‌بایست کاری کنید که سایت خود فقط با یک آدرس لود شود و در site setting وبمستر تولز یکی را مشخص کنید. سپس سایت‌مپ خود را ثبت کنید.
      Pending یعنی گوگل در حال بررسی سایت‌مپ است و هنوز بررسی‌اش نکرده‌ است.

  6. مهدی گفت:

    سلام.مرسی از پاسخگویی شما.ولی من وقتی می خواهم کار ی که شما گفتید رو انجام بدم وتعیین کنم که مثلا آدرس سایتم فقط با www بیاد با این error مواجه می شم. Part of the process of setting a preferred domain is to verify that you own kharid-center.ir. Please verify www. kharid-center.ir.یعنی اجازه تغییر رو بهم نمیده.باید چه کار کنم؟در ضمن کدوم بهتره با w یا بدون w

  7. مهدی گفت:

    با تشکر از جوابگویی شما.برای وریفای کردن سایتم با w و بدون w آیا باید دوباره دگمه قرمز رنگ add a site v رو بزنم و یک بار آدرس بدون w رو بدم و دوباره add a site رو بزنم و یک بارم آدرس سایتمو با w ثبت کنم؟یا باید کار دیگه ای کنم؟

  8. مهدی گفت:

    ببخشید منظور از تغییر دامنه دیفالت چیست؟منظور همون قسمت سایت سیتینگه؟Preferred domain؟

  9. مهدی گفت:

    سلام.ممنون از پاسخگویی خوب شما.من ۱۵ تا از مطالبم تو گوگل ایندکس شده ولی متاسفانه تو گوگل هر چی می گردم سایتم پیدا نمیشه.حتی اسم سایتمم زدم و کل صفحات نتایج گوگل رو گشتم ولی سایتم پیدا نشد.آیا مشکلی وجود داره؟چرا با وجود ایندکس شدن من سایتمو تو گوگل پیدا نمیکنم؟آیا باید همچنان صبر کنم؟لطفا راهنماییم کنید.

  10. مهدی گفت:

    آقامسعود یک سوال دیگه هم داشتم.من از ورد پرس استفاده می کنم.سوالم اینه که تو تنظیمات ورد پرس قسمت پیوند های یکتا ، تنظیمات عمومی رو ،رو کدوم حالت بذارم؟بر اساس پیش فرض،روز و نام ،ماه و نام ،عددی یا نام نوشته؟کدوم حالت تو نتایج گوگل بهتر تاثیر داره؟

  11. سعید محمدی گفت:

    سلام آقای فاطمی share کردن لینک سایت در تعداد بیشماری از پیج ها با موضوع مرتبط در فیسبوک تاثیری در بالا رفتن رتبه سایت دارد یا خیر ….

    اگر این شیر ها انحام شد ولی به نسبت شیر شدن لایکی نداشت چطور ؟؟

  12. عليرضا گفت:

    سلام
    ساب دامين هاي زياد براي سايت يا ويلاگمون تاثيري رو گوگل داره يانه؟؟؟
    منظورم از ساب دامين سايت هايي مثل اينه كه رايگان ساب دامين ميدن:s2a.ir

  13. حمید گفت:

    سلام
    یک سوال داشتم . چطور میشه فهمید که یک سایت در لیست سیاه گوگل رفته یا نه
    ممنون میشم جواب بدید

  14. سید حمید شاهورانی گفت:

    با سلام و خسته نباشید مدیر ۱ ادمین لطفا با شماره بنده تماس بگیرید میخواستم ببینم آموزش سئو هم میدید من الان ۱ سال هست وردپرس سئو میکنم و تقریبا میدونم ولی میخوام حرفه ای تر بشم و از شما هم چیزی یاد بگیرم ممنون هزینشو هم پرداخت میکنم

  15. میترا گفت:

    ممنونم ولی کاش مثال های بیشتری می زدید

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود