فرآیند بازاریابی شبکههای اجتماعی چیزی نیست که بخواهیم آن را به صورت یک ویزارد تعریف کنیم. این یعنی روند مشخصی در کار نیست و استراتژی شما ممکن است فقط در یک بازه زمانی خاص جوابگو باشد. در این مقاله با بررسی آمار و ارقام به روز ، به شما کمک خواهیم کرد تا استراتژی بعدی خود را دقیقتر و کارآمدتر تعریف کنید.
پژوهشهای اخیر eMarketer نشان میدهد که ۵۱ درصد کاربران از حساب فیسبوک خود به سایتها, سرویسدهندهها و دیگر خدمات تحت وب دسترسی دارند. این در حالی است که گوگل پلاس نزدیکترین رقیب آن، تنها ۲۸ درصد سهم دارد. همچنین ۶۳ درصد از کاربران موبایل ترجیح میدهند از حساب کاربری فیسبوک خود برای ورود به شبکههای مختلف استفاده کنند.
بنابراین واضح است که شما نیز باید به این نکته توجه داشته باشید و در طراحی وب سایت، امکان ورود و ثبتنام با استفاده از شبکههای اجتماعی را مدنظر قرار دهید. جالب است بدانید ۹۳ درصد از خریداران فروشگاههای اینترنتی ترجیح میدهند به جای درگیر شدن در فرآیند بازیابی کلمه عبور، وب سایت را ترک کنند. اما وبسایتهایی که امکان ورود با استفاده از حساب کاربری شبکههای اجتماعی را تدارک دیدهاند از شانس ۶۵ درصدی برای نگهداشتن کاربر برخوردار هستند. این برای فروشگاههای اینترنتی فوقالعاده مهم است.
نکات قابل توجه :
هنگامی که حرف از ارائه یک سرویس یا اپلیکیشن جدید به میان میآید ، توییتر محلی است که میتواند آن را خوب یا بد معرفی کند! در واقع مشتریان و کاربران ترجیح میدهند نظر خود را در توییتر انتشار دهند و در این شبکه در مورد آن گفتگو کنند. اگر عضو فعال توییتر باشید مطمنا تا به حال با این موضوع برخورد کردهاید.
آمار نشان میدهد ۵۹.۳ درصد از سوالات مشتریان در رابطه با محصول یا خدمات جدید در توییتر مطرح میشوند و فیسبوک در این رابطه سهمی ۴۰.۷ درصدی را دارا است.
نکات قابل توجه :
شبکه پینترست شاید در آمریکا محبوبیت زیادی داشته باشد اما اینستاگرام است که در سطح جهانی مطرح شده و رشد چشمگیری را در سال قبل رقم زده است.
آمار نشان میدهد که این شبکه اشتراکگذاری عکس در ژانویه ۲۰۱۳ تعداد ۹۰ میلیون نفر کاربر فعال داشته است و اکنون این آمار به دو برابر یعنی ۱۸۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.
کاربران عاشق اینستاگرام هستند چون میتوانند عکسهای جالب و خلاق را ببینند، آنها را بر اساس علایق خود فیلتر کنند و در دیگر پلتفرمها مانند فیسبوک به اشتراک بگذارند.
نکات قابل توجه :
گاهی ادمین از روش unfriending برای دستهبندی و مشخص کردن مخاطبان هدف استفاده میکند و معمولا افراد رده سنی نوجوان در این روش حذف میشوند. در واقع بهتر است به جای این کار برنامه مشخصی را برای این دسته از مخاطبان در نظر بگیرید و آنها را مشتریهای آینده خود تصور کنید.
در عین حال که شبکههایی مانند اسنپچت در بین نوجوانان محبوب است، آمار eMarketer نشان میدهد که فیسبوک نیز ارتباط خوبی با این گروه سنی دارد.
نکات قابل توجه :
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود
۳ دیدگاه
مقاله ی خوبی برای خارجی هاست.
کدوم بخش و جمله این حس رو برای شما تداعی کرد که این مقاله برای یک منطقه و کشور خاص میتونه مفید باشه ؟!!
ممنون از مطلب مفیدتون.
شما چه دیدگاهی دارید؟