با محبوبیت استفاده از هشتگ ها (hashtag) در میان شبکه های اجتماعی و کمرنگ شدن نقش کلمات کلیدی به عنوان ملاک اصلی رتبه بندی گوگل، اکنون فرصت خوبی است که اگر کسب و کار خود را وارد دنیای آنلاین کرده اید از این ویژگی به نفع خود و به طور مفید بهره ببرید. هرچند برخی معتقد هستند که هشتگ روزی به طور کامل جایگزین کلمات کلیدی در رتبه بندی می شود اما فکر نمی کنم فعلا چنین چیزی رخ دهد.با این حال در اینجا به برخی از نکات مفید جهت استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم.
همینطور که کلمات کلیدی در موتورهای جستجو باعث نمایش یک دسته و یک موضوع مرتبط با کی ورد وارد شده می شوند ، هشتگ نیز در شبکه های اجتماعی موضوعات و پست های مرتبط و مورد نظر را نمایش می دهد.
با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظرتان در موتور های جستجو به برخی از جزئیات در رابطه با آن دست پیدا می کنید. هشتگ ها نیز خلاصه ای از یک پست مرتبط با موضوع دلخواه تان را نمایش می دهند.
کلمات کلیدی باعث نمایش موضوعات مرتبط با آنچه که کاربر جستجو کرده است می شود و این برای کسب بازدید و ترافیک از طریق موتورهای جستجو است. هشتگ ها نیز در شبکه های اجتماعی چنین وظیفه ای دارند و به طرفداران یک موضوع خاص کمک می کنند تا به اطلاعات،هدف، و کاربر مورد نظر دست پیدا کنند و این یعنی دیده شدن !
در بازاریابی اینترنتی مهم ترین بخش آنالیز کلمات کلیدی (KWA) است که در واقع کی ورد های سودمند و مناسب کسب و کار مشخص می شود. در شبکه های اجتماعی این هشتگ ها هستند که در آنالیز و تجزیه و تحلیل موضوع ،اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان می گذارند.مانند میزان استفاده از یک هشتگ مرتبط با کسب و کار شما.
حتما می دانید seo پروسه ای زمان بر و مداوم است و این یعنی برای دریافت نتیجه باید کمی صبر داشته باشید. اما با استفاده مناسب از Hashtag قادر هستید خیلی سریع پست خود را در معرض دید قرار دهید و علاوه بر آن با لینک دادن به مطالب می توانید ترافیک و افزایش رتبه را داشته باشید. اگر چه هشتگ سرعت خوبی در گسترش و معرفی پست و کسب ترافیک دارد اما عمر آن نسبت به سئو بسیار کوتاه تر است به همین دلیل ترکیب هردو می تواند تلاش های شما را دارای نتایج پایدار کند.
کلمات کلیدی حکم راهنمای کاربران در نتایج موتورهای جستجو را دارند که آنها را به سایت مناسب هدایت می کنند و پس از آن این محتوای مناسب است که بین شما و کاربر رابطه بر قرار می کند. اما هشتگ در واقع یک مکالمه بین برند و مصرف کننده است.یک کمپین هشتگ موفق می تواند ارتباط بین شرکت و مخاطبین را شکل دهد و مصرف کننده را تشویق به گسترش کلمه مورد نظر کند که به آن بازاریابی ویروسی می گوییم.
همینطور که گفتم با استفاده درست از هشتگ می توانید یک بازاریابی ویروسی را شکل دهید البته این کار آسانی نیست. گاهی اشتراک گذاری از کنترل خارج می شود و نتایج بازاریابی، معکوس می شود.
برای مثال کمپین هشتگ مارکتینگ McDstories# که قرار بود جهت اشتراک گذاری لحظات خوش مشتری ها در مجموعه فست فود های مک دونالد را در توییتر پوشش دهد تبدیل به یک هشتگ رنت شد که کاربران تجارب منفی مانند اضافه وزن، مسمویت های غذایی را با آن به اشتراک می گذاشتند. این یک فاجعه برای مک دونالد بود!
اما با یک پلن درست وحسابی می توانید مانند بسیاری از شرکت ها یک بازاریابی موفق را تجربه کنید. برای مثال Oreo با هشتگ DailyTwist# توانست بیش از ۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰ بازدید و افزایش %۲۸۰ اشتراک گذاری در فیسبوک و۲۳۱ میلیون نشانه گذاری بر روی دیگر رسانه های خود دریافت کند.
نتیجه گیری کلی: هشتگ یک راه ارزان و زود بازده برای بازاریابی محصولات خاص به شمار می آید به شرطی که به آن اهمیت دهید و با برنامه پیش بروید.
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود
۱۵ دیدگاه
بسیار عالی !
تا حالا در این رابطه مطلبی نخونده بودم !
امیدوارم موثر باشه . . .
عالی بود .
لذت بردم .
جالب بود ، ممنون بابت مطلب
جالب بود.
هشتگ واقعا دوست داشتنیه
الان حدود ۴ ماه از هشتک تو سایتمون داریم استفاده میکنیم و واقعا تعداد بازدید چندبرابری رو مشاهده کردم، ممنون از مطلب مفیدتون…
قبلا فقط حدس میزدم که می تونه به نفع ما باشه اما اینجا دیگه مطمئن شدم!
مرسی …
جالب بود..
[…] قرار داد. در همین رابطه به شما پیشنهاد می کنم مقاله « اهمیت هشتگ در بازاریابی شبکه های اجتماعی » در یک ادمین را بخوانید تا بیشتر با میزان اهمیت هشتگ […]
سلام
مطالبتون مفید بود ولی من فروشگاهی دارم تا الان هیچ فروشی نداشته تو شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارم
لطفا راهنمایی کنید
http://www.meshop2.com
اگر به نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی به خوبی توجه کنید حتما موفق می شوید. هشتگ یکی از مهم ترین عناصر در این نوع بازاریابی است، نکات دیگر هم در یک ادمین در حال آموزش هستند. مطالب دسته بازاریابی شبکه های اجتماعی را با دقت بیشتری بخوانید. موفق باشید.
مرسی خوب بود. ولی خب میشه آموزش بدید چجوری استفاده کنیم؟
با توجه به نوع کسب و کار باید از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
پیشنهاد میکنم به نحوه استفاده از هشتگ توسط کاربران توییتر نگاهی بیندازید.
خیلی عالی بود متشکرم
موفق باشید
شما چه دیدگاهی دارید؟