چگونه سئو یاد بگیریم ؟
اگر از هر سئو کاری بپرسید که چگونه سئو یاد گرفته است ، پاسخ های او از چندین حالت خارج نیست ، یا از طریق خواندن مطالب و تجربه کردن آنها سئو را فرا گرفته است و یا اکثرا موفق شدند که سایتشان را در ...
خیلی از ما روزانه با سئو و مفاهیم مربوطهاش سر و کله میزنیم. شاید اولین چیزی که با شنیدن این کلمه به ذهن ما میرسد، این است که مخفف عبارت Search engine optimization است. اما واقعا یعنی چه؟ آیا باید تحتالفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ نه. سئو یک تکنیک و یک روش نیست! بلکه یک علم است. یک تخصص است و به کسی که آن را انجام میدهد، سئوکار، متخصص سئو یا مشاور سئو میگویند.
سئو یک تخصص است که به افزایش بازدیدکننده هدفمند شما از موتورهای جستوجو کمک میکند. در این فرایند، تجربه کاربری، محتوا، بکلینکها، شبکههای اجتماعی و مباحث فنی مثل سرعت و ساختار سایت دخیل هستند. بیشتر قوانین سئو توسط گوگل مشخص میشوند و دیگر موتورهای جستوجو قوانینی شبیه به گوگل دارند.گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده میکند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتمهای گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخشهای مختلف گوگل بروز میشوند.
راستش قبلا خیلی سادهتر از الان بود. قبلا هر چند سال یک آپدیت بزرگ برای الگوریتمهای گوگل میآمد و چیز خاصی را تغییر نمیداد. اما از زمانی که آپدیتهایی همچون پاندا، پنگوئن و به تازگی مرغ مگسخوار به این الگوریتمها اضافه شدهاند داستان کمی فرق کرده. راستش چیزی عوض نشده است! قبلا هم گوگل میگفت که سایت شما باید محتوای خوبی داشته باشد، قبلا هم میگفت که نباید بکلینکهای غیرطبیعی داشته باشید، اما نمیتوانست این موارد را به درستی تشخیص دهد و خیلی کم پیش میآمد که یک سایت پنالتی شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ میرسد و میتواند بفهمد که چه محتوایی ضعیف است و چه محتوایی قویتر. میتواند بفهمد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینکهایش طبیعی است. سئو همان است، فقط دیگر گوگل گول نمیخورد.
در دستهبندی پیش رو، میتوانید آخرین مقالات نوشته شده توسط ما در رابطه با سئو را مطالعه فرمایید
اگر از هر سئو کاری بپرسید که چگونه سئو یاد گرفته است ، پاسخ های او از چندین حالت خارج نیست ، یا از طریق خواندن مطالب و تجربه کردن آنها سئو را فرا گرفته است و یا اکثرا موفق شدند که سایتشان را در ...
هر کدام از موتورهای جستجو دارای معیارهای خاص برای رتبه بندی و قرار دادن وب سایت ها در لیست نتایج خود هستند. رتبه بندی و دریافت امتیاز در گوگل به طور کلی به استفاده از تکنیک های بهینه سازی در داخل و خارج از وب ...
گوگل سندباکس، چیزی نیست که بخواهیم به سادگی از کنارش عبور کنیم. گوگل هیچوقت وجود چنین الگوریتمی را تایید نکرده است و البته رد هم نکرده است! در ادامه درباره این که اصلا این الگوریتم چیست و چه کاری انجام میدهد توضیح میدهم.
همه چیز از آن جایی شروع شد که مدیران وب سایت ها اندکی از استراتژی های موتور جست و جوی گوگل با خبر شدند ، لینک های بی دلیل و خریداری شد و لذت بودن در صفحه اول گوگل لبخندی را بر روی لبان مدیران ...
سیاست کاری گوگل بر آن است که نتایج خوب و مرتبطی را تحویل کاربران دهد . این مشکل زمانی حاد میشود که شخصی در گوگل به دنبال مطلبی میگردد و به جای مطالب متفاوت و البته مرتبط ، مطالب تکراری برای او به نمایش در ...
در سئو ، این که بدانید چه کاری را نباید انجام داد و چه کاری را باید انجام داد هردو در یک سطح قرار دارند. خیلی از افراد در بخش های مختلف به خوبی عمل میکنند ، اما بعضی وقتها از تکنیک های black hat ...
قبل از انجام سئو و آغاز فرایند لینک بیلدینگ باید ابتدا کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که این کار، کار خیلی ساده ای است; اما سخت در اشتباهید! خیلی از پروژه های سئو به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با ...
مدتی است که بعضی از سایت ها را در نتایج جست و جو به همراه 5 ستاره میبینیم . احتمالا از خودتان پرسیده اید که این ستاره ها به چه دردی میخورند و یا از کجا می آیند !؟
حداکثر زمانی که کاربر انتظار دارد تا یک سایت یا وبلاگ بارگذاری شود بین 10 تا 12 ثانیه است که مطمئنا مدیر سایت باید فکری برای این معضل بنماید. ترفند ها و راهنمایی های خوب و مناسبی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت در اینترنت پیدا ...
بخشی از سوال های روزانه کاربران از من در رابطه با این که چگونه برای سایت خود بک لینک بگیریم است. برای همین امروز میخواهم ۲۵ راه برای دریافت بک لینک رایگان را بنویسم. شما میتوانید از بین آنها تعدادی را انتخاب و در استراتژی ...
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود