آرشیو نوشتههای دسته سئو
خیلی از ما روزانه با سئو و مفاهیم مربوطهاش سر و کله میزنیم. شاید اولین چیزی که با شنیدن این کلمه به ذهن ما میرسد، این است که مخفف عبارت Search engine optimization است. اما واقعا یعنی چه؟ آیا باید تحتالفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ نه. سئو یک تکنیک و یک روش نیست! بلکه یک علم است. یک تخصص است و به کسی که آن را انجام میدهد، سئوکار، متخصص سئو یا مشاور سئو میگویند.
سئو یک تخصص است که به افزایش بازدیدکننده هدفمند شما از موتورهای جستوجو کمک میکند. در این فرایند، تجربه کاربری، محتوا، بکلینکها، شبکههای اجتماعی و مباحث فنی مثل سرعت و ساختار سایت دخیل هستند. بیشتر قوانین سئو توسط گوگل مشخص میشوند و دیگر موتورهای جستوجو قوانینی شبیه به گوگل دارند.گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده میکند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتمهای گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخشهای مختلف گوگل بروز میشوند.
چگونه باید سئو را انجام دهیم؟
راستش قبلا خیلی سادهتر از الان بود. قبلا هر چند سال یک آپدیت بزرگ برای الگوریتمهای گوگل میآمد و چیز خاصی را تغییر نمیداد. اما از زمانی که آپدیتهایی همچون پاندا، پنگوئن و به تازگی مرغ مگسخوار به این الگوریتمها اضافه شدهاند داستان کمی فرق کرده. راستش چیزی عوض نشده است! قبلا هم گوگل میگفت که سایت شما باید محتوای خوبی داشته باشد، قبلا هم میگفت که نباید بکلینکهای غیرطبیعی داشته باشید، اما نمیتوانست این موارد را به درستی تشخیص دهد و خیلی کم پیش میآمد که یک سایت پنالتی شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ میرسد و میتواند بفهمد که چه محتوایی ضعیف است و چه محتوایی قویتر. میتواند بفهمد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینکهایش طبیعی است. سئو همان است، فقط دیگر گوگل گول نمیخورد.
در دستهبندی پیش رو، میتوانید آخرین مقالات نوشته شده توسط ما در رابطه با سئو را مطالعه فرمایید
بر کسی پوشیده نیست که تیتر مهمترین فاکتور در نوشتن یک پست وبلاگی خوب است. در واقع با یک تیتر خوب است که مخاطب به خواندن یک مطلب علاقه نشان میدهد یا آن را به اشتراک میگذارد. در صورت عدم انتخاب تیترهای مناسب برای نوشته، ...
در فرآیند بهینه سازی و سئو، سرعت و دقت در انجام کارها از فاکتور های اساسی برای موفقیت است. اما سرعت و دقت بیشتر تنها با داشتن ابزارهای مناسب میسر است. گوگل کروم به عنوان محبوبترین مرورگر دنیا تعداد بیشماری از انواع افزونه ها را ...
نوشتن مطالب جذاب و پرمخاطب کار ساده ای نیست و به تجربه و تخصص نیاز دارد. مطالبی که شما به هر منظوری به رشتهی تحریر در میآورید باید به گونهای باشد که بتواند کاربر را به هدفش از خواندن آن متن برساند و یا لااقل ...
گوگل به به طور متناوب فاکتور های جدیدی را به عوامل رتبه بندی خود اضافه میکند. در این میان در چند سال اخیر استفاده از پروتکل امنیتی HTTPS همواره مورد بحث بوده است. اما چندی پیش کوگل رسما اعلام کرد که استفاده از این پروتکل ...
از آنجایی که ضد و نقیضها در سئو بیشتر از هر حیطه دیگری است، سوالات و شاید دغدغههای متفاوتی روزانه مطرح میشوند که گاهی ترجیح میدهم آنها را در قالب یک پست وبلاگی منتشر کنم. البته شبکههای اجتماعی خیلی سعی کردند که جای وبلاگ را ...
فرقی ندارد که متخصص باشیم یا تازهکار؛ گاهی اوقات در مورد بکلینکها به تعداد موهای سرمان سوال داریم. این که از چه استراتژیای برای جذب و یا ایجاد بکلینکها استفاده کنیم و یا چگونه تشخیص بدهیم که چه بکلینکی خوب است و کدام یکی بد.
در ...
گوگل در حال انتقال از مدل سنتی بهینهسازی به تمرکز روی محتوای معتبر و باکیفیت است. و این موضوع کمتر شناخته شده است. در عین حال که همچنان استفادهی بهینه از متادیتاها و مخصوصا کیوردها، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اما نمیتوان کتمان کرد وقتی ...
همانطور که در جریان هستید، بخش کثیری از نوشتههای من بر اساس سوالاتیست که کاربران بیش از دیگر سوالات از من میپرسند. همانطور که در نوشته چرا سایت من از نتایج جستوجو حذف شده گفتم، بخشی از این اشتباهات به خاطر فایل Robots است. حال بهتر ...
همانطور که یادگیری اصول اولیه هر کاری، لازمه ای برای شروع آن کار است، یادگیری اصول نگارش صحیح در وبلاگنویسی نیز برای هر وبلاگنویس لازم است. فراگیری اصول اولیه ی نگارش و ویراستاری چندان کار سختی نیست و فقط با کمی دقت و حوصله به راحتی ...
براساس آماری که وبسایت Moz منتشر کرده٬ گوگل الگوریتمهای خود را سالانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ بار بهروزرسانی میکند. البته جای نگرانی وجود ندارد بیشتر این آپدیتهای به اندازهای کوچک هستند که شاید هیچوقت متوجه آنها نشویم٬ در ضمن اکثر این بهروزرسانیهای اصلا به زبان فارسی ...