آرشیو نوشتههای دسته سئو
خیلی از ما روزانه با سئو و مفاهیم مربوطهاش سر و کله میزنیم. شاید اولین چیزی که با شنیدن این کلمه به ذهن ما میرسد، این است که مخفف عبارت Search engine optimization است. اما واقعا یعنی چه؟ آیا باید تحتالفظی آن را ترجمه کنیم و انجام دهیم؟ نه. سئو یک تکنیک و یک روش نیست! بلکه یک علم است. یک تخصص است و به کسی که آن را انجام میدهد، سئوکار، متخصص سئو یا مشاور سئو میگویند.
سئو یک تخصص است که به افزایش بازدیدکننده هدفمند شما از موتورهای جستوجو کمک میکند. در این فرایند، تجربه کاربری، محتوا، بکلینکها، شبکههای اجتماعی و مباحث فنی مثل سرعت و ساختار سایت دخیل هستند. بیشتر قوانین سئو توسط گوگل مشخص میشوند و دیگر موتورهای جستوجو قوانینی شبیه به گوگل دارند.گوگل برای رتبه بندی صفحات از بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف استفاده میکند و این فاکتورها هرروز در حال تغییر هستند. به طوریکه الگوریتمهای گوگل در هر سال حداقل ۵۰۰ بار توسط مختصصین بخشهای مختلف گوگل بروز میشوند.
چگونه باید سئو را انجام دهیم؟
راستش قبلا خیلی سادهتر از الان بود. قبلا هر چند سال یک آپدیت بزرگ برای الگوریتمهای گوگل میآمد و چیز خاصی را تغییر نمیداد. اما از زمانی که آپدیتهایی همچون پاندا، پنگوئن و به تازگی مرغ مگسخوار به این الگوریتمها اضافه شدهاند داستان کمی فرق کرده. راستش چیزی عوض نشده است! قبلا هم گوگل میگفت که سایت شما باید محتوای خوبی داشته باشد، قبلا هم میگفت که نباید بکلینکهای غیرطبیعی داشته باشید، اما نمیتوانست این موارد را به درستی تشخیص دهد و خیلی کم پیش میآمد که یک سایت پنالتی شود. اما حالا گوگل دارد به بلوغ میرسد و میتواند بفهمد که چه محتوایی ضعیف است و چه محتوایی قویتر. میتواند بفهمد که چه کسی بک لینک خریده است و چه کسی لینکهایش طبیعی است. سئو همان است، فقط دیگر گوگل گول نمیخورد.
در دستهبندی پیش رو، میتوانید آخرین مقالات نوشته شده توسط ما در رابطه با سئو را مطالعه فرمایید
گوگل هنوز هم یکی از محبوترین موتورهای جستجوی دنیاست و این باعث میشود که هر وبسایتی برنامهایی برای رقابت در این موتورجستجو داشته باشد. اما چرا تنها ۵٪ از این وبسایتها موفق به حضور واقعی در این رقابت میشوند؟ این سوالی است که من ۳ ...
شاید از دیدن تیتر این نوشته تعجب کرده باشید! حتما پیش خودتان گفتید که چگونه میشود ندانیم سئو چیست و وبلاگ تو را این همه مدت بخوانیم؟ مهم نیست که شما تازهکار هستید یا چند سال است که دارید سئو را انجام میدهید. از شما ...
موتورهای جستوجو هرروز در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند؛ به طوری که سعی میکند تا بهترین نتایج را برای جستوجوی کاربران نمایش دهد. برای رسیدن به این هدف، گوگل از بیشتر از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی صفحات استفاده میکند که من امروز میخواهم در مورد ...
اگر شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر باشید، شاید سئو به نظرتان مثل یک مزیت اجباری باشد. شما میدانید که سئو به درد کسبوکارتان میخورد ولی اصلا دوست ندارید خودتان با آن دستوپنجه نرم کنید. اکثر افراد سئو را کاری سخت و پیچیده و ...
گوگل طی چند سال گذشته یکسره در حال افزایش کیفیت نتایج جست و جوی خود بوده است. به همین خاطر سالیانه حدود ۵۰۰ بار الگوریتمهای خود را بروز میکند تا کاربران بهترین نتایج را بسته به عبارتی که جستوجو میکنند، دریافت کنند. این آپدیتها مقدار ...
الگوریتمهای موتورهای جستوجو مدام در حال تغییر و تحول هستند، ولی بکلینکها - لینکهایی از وبلاگها و وبسایتهای دیگر به وبلاگ شما - هنوز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.
اما بهبود اوضاع SEO تنها دلیلی نیست که وبلاگ شما را به لینکهای معتبر از وبلاگهای ...
پس از گذشت مدتها از به وجود آمدن تعاریفی همچون بکلینک و چیزهای دیگر در سئو٬ کمتر در وب فارسی به معنای دقیق آنها توجه کردهایم و بعضی اوقات آنها را با چیزهای دیگر اشتباه گرفتهایم. یکی از این مفاهیم٬ بکلینک است که در حال ...
این که وبمسترها به وفور در سئو اشتباه میکنند به این خاطر است که سئو یک علم ثابت نیست و یکسره در حال تغییر است. الگوریتمهایی که گوگل در زمانهای مختلف معرفی میکند و وجود رقیب های فراوان ٬ نیازمند این است که وبمستر ها ...
برای بسیاری از افراد سئو به معنی به کار بردن میانبر ها و فوت و فن هایی است که بتوان از آن طریق یک وبلاگ کم کیفیت را در موتورهای جست و جو پر امتیاز کرد. اگر سئو را اینگونه معنی کنیم بنابراین بسیاری از ...
در بین سوالاتی که به وفور از ما پرسیده میشود٬ نحوه انتقال از یک دامنه به دامنه جدید بدون افت رتبه و بازدید سایت است. شاید شما نیازمند تغییر دامنه سایت خود باشید٬ مثل Re-Brand کردن و اتفاقات فراوان دیگری که ممکن است برای سایتتان ...