تناوب ایده‌آل برای انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ

همه بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی سعی کرده‌اند که پاسخ مناسبی به این سوال بدهند. چقدر باید در وبلاگ و پیج فیسبوک خود پست منتشر کنیم تا مطمئن باشیم هم دیگران ما را دنبال می‌کنند هم اینکه مطالب ما اسپم در نظر گرفته نمی‌شوند؟

هر برندی استراتژی منحصر به فرد خود را دارد و شاید همین موضوع سبب شده شما دچار سردرگمی شوید. با اینکه برخی از برندها هستند که هر هفته دو پست در وبلاگ خود منتشر می‌کنند و در فیسبوک هم ۲ یا ۳ پست در روز می‌نویسند, اما برندهایی هم هستند که هر روز در شبکه‌های اجتماعی ۵ مطلب منتشر می‌کنند و سعی می‌کنند هر یک ساعت یک مطلب با مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

Social_Media_And_Blog_Frequency

اما واقعا کدام یک درست است؟ شاید این سوال کاملا وابسته به شرایط باشد چون استراتژی‌های مختلف برای برندهایی مشابه نتایج مشخصی به دنبال نداشته‌اند. گاهی فعالیت کمتر نتیجه بهتری داشته و گاهی هم فعالیت بیشتر. پس در نهایت پاسخ این سوال چیست:

برای شبکه‌های اجتماعی – باید دیده شوید

شاید تا به حال از صدها ابزار و ترفند استفاده کرده‌اید تا تعداد لایک‌های پیج فیسبوک خود را افزایش دهید, اما زمان آن رسیده که در مورد یک موضوع با خودتان صادق باشید – افرادی که پیج شما را لایک می‌کنند معمولا زیاد به پیج شما سر نمی‌زنند.

در واقع تحقیقات نشان داده کاربران بعد از لایک کردن پیجها به ندرت از آنها بازدید می‌کنند. در نتیجه کاری که شما باید انجام دهید این است که بیشتر پست به اشتراک بگذارید تا دیده شوید. تناوب ایده‌آل می‌تواند در این مورد متغیر باشد و خودتان باید با آزمایش و خطا به این نتیجه برسید که چه مقدار باید در شبکه‌های اجتماعی پست منتشر کنید. اگر به طور مداوم در پیج خود مطالبی را به اشتراک بگذارید, دیگران هم بیشتر شما را می‌‌بینند و راحت‌تر شما را به خاطر خواهند سپرد.

وقتی مطلبی را روی یک پلتفرم مثل فیسبوک منتشر می‌کنید باید مطمئن شوید که پست شما بیشترین شانس برای لایک شدن و کامنت گرفتن و به اشتراک گذاشته شدن را دارد. الگوریتم نیوزفید فیسبوک محتوایی را قبول دارد که بیشترین لایک و به اشتراک گذاری و کامنت را داشته باشد.

برای وبلاگ – همیشه مطلبی جدید برای خواندن ارائه کنید

وبلاگ‌ها در نوع برقراری ارتباط با بازدیدکننده نسبت به شبکه‌های اجتماعی کاملا متفاوت هستند. با اینکه در محتوای فیسبوک و توییتر کمیت اهمیت زیادی دارد ولی در وبلاگ این کیفیت محتوا هست که حرف اول را می‌زند. در نتیجه تعداد مطالب وبلاگ شما همیشه باید در حد تعادل باشد. اگر در هر هفته کمتر از دو مطلب در وبلاگ خود منتشر کنید آنگاه مخاطبانی که پنج روز در هفته به وبلاگ شما سر می‌زنند و هیچ محتوای جدیدی در وبلاگ نمی‌بینند ناامید می‌شوند و دیگر وبلاگ شما را دنبال نمی‌کنند.

Social_Media_And_Blog_Frequency

از سوی دیگر اگر هر روز چندین مطلب در وبلاگ منتشر کنید, تمرکز بازدیدکننده را به هم می‌زنید و این سبب می‌شود که مخاطبان وبلاگ شما فقط برخی از مطالب شما را بخوانند و باقی را نخوانده رها کنند. در این صورت تلاش‌های شما هم بی‌نتیجه می‌مانند چون شما سعی می‌کنید در روز ۵ مطلب منتشر کنید و دست آخر فقط ۲ مطلب شما خوانده می‌شود.

مطالب شبکه‌های اجتماعی باید جدید باشند و مطالب وبلاگ باید طول عمر طولانی داشته باشند

با اینکه شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل توییتر و فیسبوک بیشتر حول محتوای جدید می‌چرخند, اما وبلاگ‌ها در کنار محتوای جدید و به روز باید محتوایی با طول عمر طولانی هم داشته باشند.

اگر در پیج خود مدام اطلاعات جدید و به روز را به اشتراک بگذارید خواهید دید که شبکه‌های اجتماعی چه کمک بزرگی به شما خواهند کرد, ولی در وبلاگ باید بیشتر سعی کنید محتوایی تولید کنید که در دراز مدت هم مفید باشد, مگر اینکه وبلاگ شما خبری باشد. یک لیست از بهترین نکات وبلاگ‌نویسی می‌تواند در چهار سال آینده هم به اندازه امروز مفید باشد, بنابراین با این محتوا می‌توانید در طول زمان بازدیدکننده‌های بیشتری را به سوی وبلاگ خود هدایت کنید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

من بهراد جاود هستم، یک وبلاگ نویس و تولید کننده محتوا. از سال ۸۹ که فعالیتم را به عنوان یک وبلاگ نویس شروع کردم با وبلاگ‌های زیادی همکاری داشته‌ام و تجربیات و اطلاعات زیادی در این دوران در زمینه وبلاگ نویسی و تولید محتوا کسب کردم. اکنون سعی دارم شما را هم با لذت وبلاگ‌نویسی آشنا کنم تا شاید شما هم بتوانید وبلاگ‌نویس درون خود را بشناسید و در این حرفه پیشرفت کنید.

۱۹ دیدگاه

  1. behnam گفت:

    سلام. آیا فیسبوک هم مثل موتورهای جستجو میتونه اختصاصی بودن مطلب ما رو بررسی کنه و به مطالب اختصاصی واسه قرارگرفتن توی نیوز فید بقیه اهمیت بیشتری بده؟

    • برای فیسبوک مهم total reach هر مطلب است، هر چه تعداد لایک و کامنت و بازنشر هر مطلب در فیسبوک بیشتر باشد، در نیوزفید افراد بیشتری به نمایش گذاشته خواهد شد.

  2. مهران گفت:

    سلام

    به طور خلاصه ایا انتشار مطلب به صورت دو تا در روز و حداکثر سه تا(سومی اطلاعیه باشه) مناسبه؟

    و همینطور چست زدن برای تمام مطالب و نوشتن چکیده ای از مطالب در فیسبوک و توییتر؟

  3. مطلب خوبی بود مرسی
    من همیشه هر مطلبی که در وبلاگم منتشر می کنم همان مطلب را نیز در جامعه های مجازی کپی میکنم و روزی دوتا مطلب مینویسم

  4. سلام
    سایت من در مورد مصاحبه با مدیران برتر وب سایت های فارسی هست . به نظرتون باید هر چند روز یک مصاحبه رو منتشر کنیم ؟؟
    من اغلب هر ۳ الی ۴ روز این کارو میکنم . حالا نظر شما در این مورد چیه

  5. یه نفر ! گفت:

    یادمه تو یکی از مطالبتون نوشته بودید وبلاگتون رو سریع آپ نکنید و از طرفی دیر .
    چرا جدیدا مطالبتون با وقفه ی زیادی منتشر میشه ؟

    • ما سعی می‌کنیم طبق برنامه هفته‌ای دو یا سه مطلب باکیفیت منتشر کنیم ولی در این یک هفته کمی در کار وقفه افتاد که از همه مخاطبان عذرخواهی می‌کنیم.

  6. واقعا شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی دارن
    مرسی ۱ ادمین

  7. تو گذاشتن پست تو فیسبوک باید متعادل بود، زیاد پست گذاشتن حتی اگه دست اول هم باشه باز هم سبب بی حوصلگی مخاطب میشه که ممکنه تاثیر منفی بزاره
    ممنون از مطلب مفیدتون

  8. مهران گفت:

    این همه می گید به دیدگاه ها پاسخ بدید بعد سه روز هنوز دیدگاه من تایید نشده..

  9. sina007 گفت:

    جالب بود استفاده کردیم :)

  10. samaneh63 گفت:

    با سلام. برای ادمین پیج شدن و فعالیت زیاد در شبکه های اجتماعی نیاز به چند ساعت کار در روز می باشد؟ با تشکر

  11. […] از مقاصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی این است که مطالبی که برای شما جالب است را با […]

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود