چگونه بازدید کنندگان را به وبسایتمان برگردانیم ؟

آیا فکر می کنید که سایت شما بدون بازدید کننده زنده خواهد ماند؟ خوانندگان مثل مواد معدنی برای بدن برای وبسایت ها هستند. بدن شما بدون غذا خواهد مرد و وبسایت شما هم بدون بازدید کننده! حال در این نوشته مواردی را مطرح می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا نظر بازدیدکنندگان سایتتان را مجدد به سایتتان جلب کنید و بتوانید آنها را مجدد به سایتتان بازگردانید.

۱-مطالب خوب و تک

مطالب جدیدی که هیچ جا منتشر نشده اند را در وبسایتتان بنویسید. خوانندگان دوست ندارند که مطالب تکراری و قدیمی را در یک سایت دیگر بخوانند! اگر آنها مطالب خوبی را درون وبسایت شما ببینند مسلما دفعه بعد هم به سایت شما سر خواهند زد.

۲ – بروزرسانی مستمر

بروزرسانی مستمر و دارای برنامه میتواند به جذب بازدید کننده و اشتیاق او برای بازگشت به سایت شما بیافزاید. برای این کار مطالب زمان بندی شده بنویسید تا هر روز یا هر روز در میان مطلب جدیدی برای بازدیدکنندگانی که هر روز به وبسایتتان سر میزنند داشته باشید. برنامه ای برای ارسال مطالب خود داشته باشید و مثلا هر ۲ روز یک مطلب جدید و یا این که برای هر موضوع یک روز خاص در نظر بگیرید.

۳ – طراحی ثابتی داشته باشید

نیازی نیست که هر ماه قالب جدیدی بر روی وبسایت خود نصب کنید. تعویض مکرر قالب مثلا هر ماه میتواند به تجربه کاربر از سایت شما صدمه بزند.

۴- مطالب غیر مرتبط را کم کنید

به نظر شما نیازی هست که درون یک وبلاگ آموزشی عکس های طنز قرار بگیرد  مسلما نه! پس بر روی موضوع خود تمرکز کنید و سعی نکنید که با نوشتن مطالب غیرمرتبط بازدید جذب کنید. بازدیدکننده‌گانی که برای مطالب غیرمرتبط وارد سایتتان می‌شوند،‌ به زودی سایتتان را ترک می‌کنند و عملا هیچ بازده‌ای برای شما ندارند.

۵- همکاری با بازدید کنندگان

اگر وقت نمی کنید که به نظرات، ایمیل ها و انتقادها پاسخ دهید پس برای چه می نویسید؟ برای وبسایت خودتان وقتی در نظر بگیرید و سعی کنید که کاربران را در اولویت قرار دهید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

۶ سالی هست که در زمینه‌های مختلفی همچون وبلاگ‌نویسی٬ سئو و آزادکاری در یک ادمین می‌نویسم و در حال حاضر مدیرعامل شرکت فرنیان هستم.

۶ دیدگاه

  1. مهدی گفت:

    نوشته خوبی بود
    غیر از آخرین گزینه ش
    آخرین گزینه ش از خوب خیلی بهتر بود : همکاری با بازدید کنندگان

    یه چیز خیلی مهمتری هم هست
    یه مدیر خوب نباید کاری کنه که کاربر وقتی داخل سایتش وارد میشه فکر کنه توی یه تله گرفتار شده و باید هرچه زودتر کارشو انجام بده و فرار کنه
    توی بعضی سایتها همین که وارد میشی هر سه ثانیه یکبار یه فروشگاه برات باز میکنه
    کلیک میکنی رو لینکی کرم موبر دائمی پا برات تبلیغ میکنه
    نوشته هاش رو نمیشه بین تبلیغاتش پیدا کرد
    و هزار مشکل دیگه
    به نظرم با الویت ترین گزینه اینه که به شعور مخاطب احترام بزاریم
    مخاطب طعمه نیست که ما مثل فروشندگان مواد مخدر در آمد کسب کنیم
    مخاطب با ارزش ترین کالای ماست

  2. فرناز گفت:

    سلام ببخشید میشه بگید برای پاسخ به نظرات باید چیکار کنیم من بلد نیستم اگه میشه بهم بگید؟

  3. مسعود جان سلام
    واقعا تمام مطالبی که در خصوص فرار مشتری وعدم حضور مخاطب رو بیان داشتید بمن ثابت شده ومن تونستم راهکارها رو مطالعه کنم وواقعا ثمر بخش هستش ومن سعی میکنم تمام دل نوشته های شما رو که در بر گرفته از تجربیات شماست بهره مند بشم ومن دوستت دارم وامیدوارم بتونم جبران کنم
    من بالغ بر ۴۰۰۰ تا کاربر ثبت نام شده دارم اما بالغ بر ۱۰ نفر فعالیت دارند من میخوام هم اونا رو به نوعی به سایت بر گردونم وبه کمک شما نیاز دارم
    من هزینه زحماتت رو تقدیم می کنم وکمکم کن

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود