شاید لیستهای توییتر یکی از مهمترین ویژگیهای توییتر باشند که معمولا زیاد به آن توجه نمیشود. وقتی بحث بازاریابی در شبکههای اجتماعی به میان میآید این لیستها میتوانند به موفقیت یک کسبوکار کمک زیادی بکنند.
لازم به توضیح است که این لیستها به شما این امکان را میدهند تا آن دسته از کاربران توییتر که برای شما و برنامههای بازاریابیتان نقش مهمتری نسبت به بقیه دارند را جدا کنید و به طور مداوم و به شکلی سادهتر توییتهای آنها را دنبال کنید. بزرگترین فایده لیستها این است که میتوانید همیشه در جریان توییتهای مهم از افرادی که برای شما از اهمیت بالایی برخوردار هستند قرار بگیرید و چیزی را از دست ندهید.
درست کردن لیست در توییتر کار چندان مشکلی نیست. فقط کافی است برای لیست خود یک نام انتخاب کنید و اگر خواستید چند کلمهای هم به توضیحات لیست اضافه کنید. بعد از ساختن لیست میتوانید تصمیم بگیرید که چه اشخاصی باید به آن لیست اضافه شوند.
سعی کنید افرادی که به لیستهای خود اضافه میکنید را به گونهای انتخاب کنید که با موضوع لیست هماهنگی داشته باشند. مثلا اگر صاحب یک کسبوکار هستید و میخواهید از توییتر در جهت بهبود وضعیت برند خود استفاده کنید میتوانید یک لیست از مشتریهای ثابت خود یا افرادی که به موضوع کسبوکار شما علاقهمند هستند تهیه کنید. بهتر است لیستها نهایتا بیشتر از ۱۰۰ نفر را شامل نشوند چون در غیر این صورت دنبال کردن توییتها در همه لیستها مشکل میشود.
علاوه بر این شما این اجازه را دارید که لیستهای خود را به حالت خصوصی یا Private هم تغییر دهید تا اگر خواستید کسی از برخی از لیستهای شما باخبر نشود مشکلی نداشته باشید. بعد از ساختن لیستها سعی کنید هر چند ساعت یک بار به این لیستها سر بزنید تا توییتهای مهم را از دست ندهید.
وقتی افراد مهمتر را از دیگر کاربران توییتر جدا کردید، باید سعی کنید با دنبال کردن توییتهای آنها راهی برای برقراری ارتباط با آنها پیدا کنید. درست مثل همان کاری که قبلا در فید اصلی خود در توییتر انجام میدادید، توییتهای افراد حاضر در لیستهای خود را بخوانید، توییتهایی که بیشتر از همه مورد توجهتان قرار گرفتهاند را ریتوییت کنید، به سوالاتشان پاسخ دهید و اگر به پیشنهادی در جهت بهبود روند کاری خود برخوردید حتما آن پیشنهاد را در کار خود لحاظ کنید.
دور از انتظار نیست که در لیست افراد علاقهمند به موضوع کسبوکارتان در توییتر با پیشنهادها و ایدههایی روبهرو شوید که میتوانند عامل موفقیت برند شما شوند، گرچه هنوز خودتان به این ایدهها فکر نکردهاید. اینجاست که اهمیت لیستهای توییتری خودنمایی میکند.
اگر فقط کمی با شبکههای اجتماعی به خصوص توییتر آشنایی داشته باشید، این را میدانید که توییتر شب و روز ندارد و در ۲۴ ساعت روز در هر هفت روز هفته از هر ۳۶۵ روز سال، کاربران توییتری مشغول توییت کردن هستند. بنابراین در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید از لیستها استفاده کنید باید گفت هر زمان که میتوانید.
وقتی یک رویداد مهم در حال رخ دادن است مثلا یک مسابقه مهم فوتبال در حال برگزاری است یا یک سریال معروف در حال نمایش است و شما هم مثل افراد حاضر در لیستهای توییتری خود مشغول مشاهده آن هستید بهترین فرصت برای افزایش ارتباط با افراد و بالا بردن میزان محبوبیت خود یا برندتان در توییتر است. پس در این موقعیتهای زمانی هیچ وقت لیستهای خود در توییتر را از یاد نبرید.
به عنوان یک بازاریاب شبکههای اجتماعی باید این را بدانید که مخصوصا در توییتر حجم اطلاعات به اشتراک گذاشته شده بسیار زیاد است و هر لحظه تعداد بیشماری توییت به اشتراک گذاشته میشود. با وجود لیستها کار دنبال کردن توییتهای مهم برای شما سادهتر میشود و از آن مهمتر چون با خواندن توییتهای لیستها مدام در جریان اتفاقات قرار میگیرید، همیشه حرفی برای گفتن دارید. بیخبری و سکوت در توییتر شما و برند شما را به جایی نمیرساند.
آیا تا به حال برای اکانت خود در توییتر لیست درست کردهاید؟ اگر چنین است در بخش دیدگاهها به ما و مخاطبان یک ادمین بگویید که لیستها چه تاثیری روی وضعیت شما یا برند شما در توییتر داشتهاند.
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود
۴ دیدگاه
ای کاش میگفتید چطور میشه لیست رو ساخت؟
کار سختی نیست. توی توییتر به صفحه پروفایل خودتون برید و روی list کلیک کنید و بعد create list رو انتخاب کنید و لیست خودتون رو بسازید.
mamnoon az rahnemayiiitun
بسیار خوب بود
شما چه دیدگاهی دارید؟