هرچه بیشتر پیش میرویم، شبکههای اجتماعی بیشتر در زندگی ما نقش پیدا میکنند و بیشتر از پیش روابط ما را تحتالشعاع قرار میدهند. روزانه سرویسهای جدیدی برای ارتباط با دوستان به وجود میآیند که شاید باعث شدهاند ما از دوستانمان بیشتر فاصله بگیریم. میگویند که ارتباطات انسانها خیلی گستردهاست و بر روی جوانب مختلف زندگی آنها تاثیر میگذارد، اما حال به سمتی پیش میرویم که دوستانمان را در یک صفحه چند اینچی میبینیم، با آنها صحبت میکنیم و ارتباط برقرار میکنیم.
در این نوشته جدیدترین اطلاعات بدست آمده از شبکههای اجتماعی را با هم بررسی میکنیم. ابتدا بگذارید ببینیم که چه مقدار کاربر در شبکههای اجتماعی فعال هستند. ( البته قبلا تا حدودی در این مورد در اینفوگرافیک آداب استفاده از شبکههای اجتماعی به شما اطلاعات دادیم )
آمار استفاده از شبکههای اجتماعی
- ۷۳٪ از کاربران اینترنت در شبکههای اجتماعی هم حضور دارند
- ۹۰٪ این کاربران بین ۱۸ الی ۲۹ سال هستند
- ۷۸٪ افراد بین ۳۰ تا ۴۹ سال به این شبکهها علاقه دارند و فعال هستند
- ۶۵٪ افراد بین ۵۰ الی ۶۰ سال نیز در شبکههای اجتماعی فعالند
- ۷۱٪ کاربران از طریق دستگاههای همراه خود به شبکههای اجتماعی میآیند
حال اطلاعات مربوط به هر شبکه را جداگانه بررسی میکنیم:
فیسبوک
- فیسبوک حالا بیشتر از ۱,۲۶ میلیارد کاربر دارد
- بیشتر از یک میلیون صفحه امکان ورود شما به آن سایت را از طریق فیسبوک فراهم کردند (Open ID)
- ۲۳٪ کاربران فیسبوک حداقل ۵ بار در روز وارد آن میشوند
- ۴۷٪ آمریکاییها میگویند که فیسبوک بیشترین کمک را در زمان تصمیمگیری برای خرید به آنها میکند
- به طور میانگین، آمریکاییها ۱۶٪ زمان آنلاین خود را در فیسبوک میگذرانند
- ۷۰٪ بازاریابها از طریق فیسبوک مشتری پیدا میکنند
توییتر
- توییتر حالا بیشتر از ۵۵۰ میلیون عضو دارد و ۲۱۵ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از توییتر استفاده میکنند
- بین ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ توییتر بیشتر از ۴۴٪ پیشرفت کرده است
- ۳۴٪ بازاریابها از توییتر برای پیدا کردن مشتری استفاده میکنند
گوگل پلاس
- گوگل پلاس چیزی حدود ۱ میلیارد عضو دارد که حدود ۳۵۹ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از پلاس استفاده میکنند
- گوگل پلاس در هر سال حدود ۳۴٪ پیشرفت کرده است
- افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال فعالیت خود را در گوگل پلاس به میزان ۵۶٪ افزایش داده اند
رسانههای تصویری
- یوتیوب بیشتر از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد
- پینترست بیشتر از ۲۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد
- اینستاگرام هم با توجه به پیشرفتهای اخیر، نرخ کاربران ماهیانه خود را به حدود ۱۵۰ میلیون کاربر رسانده است.
نتیجه
حالا که این اطلاعات را خواندیم، بهتر است از آنها در جهت بهبود فعالیت خود و سازمانمان در شبکههای اجتماعی استفاده کنیم. انتخاب این که در چه شبکهای باید فعال باشیم، انتخاب مهم و سختی است. این که بدانیم کاربران هدف ما در چه شبکهای عضو هستند و در چه شبکهای بیشتر فعال هستند و بیشتر تحت تاثیر قرار میگیرند؛ یکی از مهمترین مباحث در بحث بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
این نوشته را به اشتراک بگذارید:
۱۲ دیدگاه
آمار جالبی بود ، ممنونم.
سلام مسعود جان یه سوال داشتم در مورد اینکه چطور مخاطب خودمون رو از بین این شبکه ها انتخاب کنیم یعنی چطور بدونیم که مخاطب ما تو کدوم شبکه اجتماعی بیشتر فعالیت داره ؟ممنون میشم خیلی خلاصه وار توضیح بدی
این یکی از تخصصهای یک بازاریاب شبکههای اجتماعی است. در آینده مقاله ای در این مورد خواهیم نوشت.
موضوع جالبی بود…
راست میگین اغلب آدما کل زندگیشون شده اینترنت…
نسل آینده چی میشه خدا میدونه..
مرسی مطلب خوبي بود
آمار جالب و خیلی خوبی بود
اما اینجاش یه کم عجیبه و شاید مشکل داره
۷۰٪ بازاریابها از طریق فیسبوک مشتری پیدا میکنند
۳۴٪ بازاریابها از توییتر برای پیدا کردن مشتری استفاده میکنند
خب اینجوری میشه ۱۰۴% بازاریابها از فیسبوک و توییتر استفاده می کنند.اینجا ۴ درصد زیاد داریم تازه سایر بازاریابهای محلی و غیر اینترنتی و … را حساب نکرده.
این مسئله رو فراموش کردید که برخی از هر دو سرویس برای بازاریابی محصولات خود استفاده میکنند.
یک مطلب هم درباره روش های به دست اوردن این امار بنویسد
که شرکت های مختلف چه ابزارهایی دارن که این اطلاعات رو پیدا میکنن
هیچ جوره نمیتونم با گوگل پلاس کنار بیام..
برای این مطلبم ازت تشکر میکنم
سلام
نوشته جالب و قشنگی بود.
من مقاله ای درمورد شبکه های اجتماعی دارم مینویسم و نیاز به منبع عملی دارم.
میشه لطفا این آمارهایی که فرمودین مخصوصا برای کل شبکه های اجتماعی و فیس بوک رو بگین از چه منبعی اتخاذ کردین تا بتونم ازشون استفاده کنم.
بسیار ممنون
میتوانید از socialmediaexaminer.com یا socialmediatoday.com استفاده کنید.
شما چه دیدگاهی دارید؟