اصلی ترین بخش در بازاریابی توجه به بازار هدف است.درواقع بعد از مشخص شدن بازار هدف است که شما می توانید سرویس های تبلیغاتی مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید. بعضی نیاز به بروشور و بنر های بزرگ در سطح شهر دارند و برخی با بازاریابی اینترنتی فروش خوبی را تجربه می کنند.
در این مقاله از یک ادمین قصد داریم در رابطه با بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) صحبت کنیم و به نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.
اولین نکته که اهمییت بالایی دارد شناخت مشتریان است. اینکه علایق آنها چیست و به دنبال چه چیزی هستند؟ سپس مخاطبین را بر اساس فیلد های خاص مانند سن ،شغل،علایق،سرگرمی و غیره دسته بندی کنید تا در آینده پیام های متناسب با هر دسته ارسال شود. این کار در ارتباط با مشتری و بهره وری مناسب موثر است.
این پیام از طرف چه کسی ارسال شده است!شما می توانید هر آنچه بخواهید در عنوان پیامک ارسالی درج کنید اما بهتر است به جای استفاده از اسم شخصی یا ارقام عجیب و غریب نامی که با آن شناخته می شوید را درج کنید.
در پوستر های تبلیغاتی ، طراحی و گرافیک است که چند ثانیه فرصت دارد تا توجه افراد را جلب کند. در بازاریابی پیامکی نیز چنین قانونی وجود دارد منتها برای متن.
پیامک تبلیغاتی شما ارسال می شود و تلفن همراه مخاطب با یک هشدار وی را فرا می خواند بعد از این شما فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا او را به خواندن ادامه متن ترغیب کنید. می توانید از حروف بزرگ در متن انگلیسی و عنوان های جذاب و سوالی که مشتری را مایل به خواندن کامل متن می کند استفاده کنید. مثال : پیشنهاد شگفت انگیز،خبر فوری،BIG NEWS،GREAT OFFER
شما قادر هستید یک پیام تا ۲۶۸ کاراکتر (پیامک فارسی) و ۶۱۲ کاراکتر (پیام لاتین) را برای مشتریان خود ارسال کنید.اما سعی کنید متن را کوتاه و جذاب و تاثیر گذار انتخاب کنید تا مورد پسند مخاطب نیز باشد.
چه هدفی از ارسال پیام تبلیغاتی دارید ؟ آیا می خواهید فرد مورد نظر یک عمل را انجام دهد ؟ برای مثال: از وب سایت شما بازدید کند،با فروشگاه شما تماس بگیرد یا متنی را بازگشت دهد؟ برای این کار کافی است به سادگی آن را بیان کنید و اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهید.
مانند : از فروشگاه آنلاین ما بازدید کنید. “www.abc.com”
نکته مهم دیگر زمان ارسال پیامک است. هیچ کسی دوست ندارد با آلارم یک پیامک تبلیغاتی از خواب بپرد. ارزیابی و تحقیق شرکت Text Marketer نشان می دهد که ارسال پیام تبلیغاتی در ساعات ناهار (۱۲ تا ۱۴) و نیز بعدازظهر (۱۶ تا ۱۹) آثار و نتایج مناسبی را به همراه داشته است.
در اینجا به چند نکته سودمند در بازاریابی پیامکی اشاره شد که امیدوارم آنها را در عمل بکار ببندید تا بازخورد مثبتی را دریافت کنید.موفق باشید.
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود
۱۱ دیدگاه
یکی از راه هاییه که هزینه ی بسیار کمی داره،ممنون
مطلب سودمندی بود.
ممنون.
چه جالب!!..عالی بود:)..ممنونم از آموزشی که دادین..همیشه موفق باشید:)
به نظرم برای اینکه پیامک بزنیم و مشتری رو دعوت کنیم از سایتمون دیدن کنه یکم اثر بخشیش کمتره
در دو حالت میشه بازدهی مناسبی از کال تو اکشن ها دریافت کرد.
۱ . قبل از ارسال پیامک برند سازی کرده باشید.
۲. یک سرویس یا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید.
حرف شما درسته. منم هم گاهی چنین حسی بهم دست میده.
اما اگر پیامکی مطابق میل و علاقه من باشه ، خوشحال تر و حتی ممکنه به خرید و کسب سود برای ارسال کننده هم منجر بشه.
با سلام و احترام
آیا پژوهش ویا تحقیقی در اختیار دارید که میزان کارایی و اثربخشی ارسال پیامک در بازاریابی و فروش و یا مزایاو معایب آن را بررسی کرده باشد در صورت امکان لطفا آن را برای من ارسال نمایید با تشکر
می تونید در صفحه زیر تاثیر بازاریابی پیامکی در فروشگاه های موبایل رو مشاهده کنید
http://smsmarketing.com/blog/category/statistics
سلام.
من یک ویدئو در خصوص کال تو اکشن (Call To Action) در طراحی وب تولید کردم که میتونید اینجا ببینیدش:
http://iksna.com/webdesign/1-call-to-action
نکته کوچیک و سودمندی بود.
همیشه ظریف ترین نکات پرسود ترین نکاتند.
ممنون از مطلب آموزشید سعید جان.
سلام
به نظر من اس ام اس هایی که ارسال میشه باید کوتاه و جذاب باشه .
چون در غیر این صورت یا افراد اون رو نمیخونن و یا اینکه کلا از جدی گرفتن پیام صرف نظر میکنن.
اگر پیام ایجاد سوال و انگیزه بکنه بهترین نتیجه رو میگیریم .
شما چه دیدگاهی دارید؟