۸ نکته برای بهینه سازی محتوای سایت

سال ۲۰۱۲ ، سالی با تغییرات فراوان و ملموس برای سئو و مدیران سایت ها بود . گوگل الگوریتم های جدید خود را در جست و جو به کار برد و خیلی از سایت ها دچار مشکلات فراوانی در بهینه سازی و رتبه خود در موتور های جست و جو شدند . اکثر سئوکار های با تجربه ، سال ۲۰۱۲ را سال سختی دانستند.

قبلا در مورد بهینه سازی on-site نوشته ام ، اما بد نیست دوباره به آن بپردازم . on-site seo ؛ به فاکتور های منتهی میشود که بر روی سایت شما تاثیر دارند و از محدوده سایت شما خارج نمیشوند. حال ، امروز میخواهم در مورد این بحث در بهینه سازی سایت ها بیشتر بنویسم و فاکتور های on site را کاملا توضیح بدهم.

 

۱- ساختار آدرس :

آدرس مطالب ، یکی از فاکتور های مهم در بحث بهینه سازی هستند . آن ها را جدی بگیرید و حتما آن ها را باز نویسی کنید . سیستم های مدیریت محتوا ، به صورت خودکار این آدرس را برای شما مینویسند ، اما بهتر است که کلمات کلیدی را در آن ها به کار برید و از نوشتن آدرس های طولانی خودداری نمایید .

۲- تگ های Heading

چندین سال است که تگ های H ، یا سربرگ از اهمییت بالایی در بحث بهینه سازی سایت ها برخوردارند . با این تگ ها، میتوانید به موتورهای جست و جو بفهمانید که این جمله ، از اهمییت بالایی از نظر شما برخوردار است . توضیحات کاملتری را در زمینه تگ های H  و نحوه استفاده از آنها را در صفحه چگونه از تگ های h1 , h2 و . . استفاده کنیم ؟ بخوانید.

۳ -کلمات مترادف و مرتبط :

سعی کنید کلماتی را درون متن خود به کار ببرید که میدانید نه کاربر را آزار میدهد و نه به ورودی شما از موتور های جست و جو آسیب میرساند . از مترادف ها درون متن خود استفاده کنید تا متن خوبتان به دست تمامی جست و جو کنندگان برسد .

۴- تصاویر :

بله ، تصاویر یکی از فاکتور های مهم در on page هستند . از تصاویر استفاده کنید و برای آن ها alt و title تعریف کنید تا موتور های جست و جو بفهمند که این تصویر در رابطه با چه چیزی است . از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید . در استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات تصاویر زیاده روی نکنید و فقط مرتبط ترین آنها را به کار ببرید.

۵ – استراتژی های کلمات کلیدی قدیمی را دور بریزید :

اگر بخواهیم به صورت ریاضی هم حساب کنیم ، سال ۲۰۱۱ با سال ۲۰۱۲ ، ۱۱ سال فرق میکند . نیازی نیست که حتما چندین بار کلمات کلیدی را به کار ببرید ، حتما از ۶% چگالی کلمات کلیدی پیروی کنید . محتوا را با ذهنیت این که دارید برای کاربر مینویسید ، بنویسید نه صرفا برای موتو های جست و جو . موتور های جست و جو بیشتر به کاربر اهمییت میدهند و دوست دارند تا کاربر به نتیجه مورد نظر و دلخواهش برسد . به کار بردن کلمات کلیدی داخل پست را فراموش نکنید ، اما با کلمات کلیدی هم ، مقاله خود را به اسپم شبیه نکنید . در مورد متا کیورد ها نیز ، در صفحه آیا در سایت خود از Meta Keywords استفاده کنیم؟ بخوانید .

۶- کاربرانتان چه کسانی هستند ؟

مطمئن شوید که میدانید کاربرانتان دقیقا چه کسانی هستند و به چه چیز هایی نیاز دارند . بعضی از سایت ها برای یک عده خاص مینویسند . پس شما هم همین کار را بکنید ! ، باید بدانید که خواننده های سایتتان مثلا سطح علمی بالایی دارند یا پایینی که سطح مقاله خودتان را با سطح علمی آنها هماهنگ کنید . گوگل شرکت بزرگی است و مسلما میداند که مثلا این محتوا به درد کاربر خورده است یا خیر (بر طبق فرضیات ) پس کاربران را با هم ترکیب نکنید و قشر خاصی را انتخاب کنید

۷- ویدئو :

ویدئو ها ، یکی از پرمخاطب ترین بخش های سایت ها هستند . به این فکر نکنید که سرعت اینترنت در کشور ما پایین است . . . ، کاربران ویدئو ها را بر متن ترجیح میدهند . سعی کنید هر از چند مدت ، یک ویدئو در موضوع کاری خودتان در سایتتان منتشر کنید . ویدئو هایتان را در اپارات و یوتیوب منتشر کنید ، اما در سایت خودتان حتما لینک دانلودش را قرار دهید . کاربران ویدئو ها را نزد خود نگه میدارند و میتواند این بحث ، کاربران را دوباره به سایت شما بکشاند !

۸- راه را دور نکنید !

موتورهای جست و جو باید نتایج مرتبط و به درد بخور را به کاربرانشان به نتایج درآورند .در غیر این صورت آنها را از دست میدهند . پس وبسایت خود را پیش موتور های جست و جو معتبر کنید و هرگز نگذارید که با شما مثل یک اسپم برخورد کنند . اگر محتوای مورد نظر کاربر را دارید ، پس بگذارید او به راحتی به هرچه میخواهد دست بیابد ، نه این که لقمه را دور دهانشان بچرخانید

سعی کنید که باز هم این توصیه را جدی بگیرید و کاربران را در اولویت قرار بدهید نه موتورهای جست و جو را . شاید موتور های جست و جو ، الگوریتم هایی دارند که میفهمند شما برای کاربران کار میکنید یا موتور های جست و جو !

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

۶ سالی هست که در زمینه‌های مختلفی همچون وبلاگ‌نویسی٬ سئو و آزادکاری در یک ادمین می‌نویسم و در حال حاضر مدیرعامل شرکت فرنیان هستم.

۲۸ دیدگاه

  1. مطلب مفیدی بود.
    یک سوال برای پیش آمد.
    کلماتی که در بخش Content Keywords گوگل وبمستر تولز قرار دارند آیا بعنوان بهینه سازی سایت محسوب می شود. زیرا در سایت من و افراد دیگری در این بخش در ابتدای لیست کلمات بی اهمیتی مانند ها,و,به و.. قرار دارند.

  2. سلام آقا مسعود عالی بود.
    فکر می کنم وبلاگستان فارسی به یک مرجع کامل در مورد سئو نیاز دارد.درست است که تعدادی از وبلاگ های خوب مثل یک ادمین در مورد سئو مطلب می نویسند ولی سئو یک بحث مهم برای سایتها و وبلاگ ها است که هیچ مرجع معتبر و کاملی در ایران برای آن وجود ندارد.

  3. محمدحسین گفت:

    سلام
    دو درخواست داشتم
    اگر ممکنه آموزش کامل بهینه سازی پوسته وردپرس رو بزارید
    و اگر ممکنه بگید سایت من که الان تو بلک لیست گوگل رفته ،چطوری میتونم اونو از بلک لیست در بیارم؟؟

  4. saman گفت:

    دستت درد نکنه
    راهنمای خوب و مفیدی بود

  5. parsa گفت:

    با سلام. عالی بودش. اگر امکان دارد در باره نیوک و سئو آن توضیح داده شود

  6. امید گفت:

    آقای فاطمی فکر نمی کنی ۶ درصد دانسیته ای که نوشتی یکم زیاده و متن رو شبیه اسپم می کنه.
    فکر نمی کنم خودتونم در نوشتن یک پست ۶ درصد دانسیته رو رعایت کنید چون متن کاملا مملو از کلمات کلیدی میشه.

  7. hossein گفت:

    ممنون :)
    بعضی نکات جدید بود

  8. محمد گفت:

    میخواستم بدونم آدرس پست که میگین کلمات کلیدی داخلش بنویسین. یعنی لینک اون پست رو انگلیسی بنویسیم بهتره یا فارسی ؟
    شما دارین انگلیسی مینویسین. کلمه کلید انگلیسی به چه درده سایت فارسی میخوره ؟
    اگرم فارسی بهتره چرا جدیدا مد شده همه دارن انگلیسی مینویسن ؟
    با تشکر

    • خوب
      گوگل یکی از اهداف راه اندازی بخش translate ، افزایش قدرت خودش بوده .
      اگر مثلا یه لینکی رو سرچ کنید که درست ترجمه شده باشه ، گوگل اون رو مترادف میشناسه .
      میتونید بر اساس نیاز سایتتون انتخاب کنید .

  9. benyamin گفت:

    من فکر میکنم در الگریتم جدید بتونیم دیزاین ها هدفمند تر داشته باشیم . لذا نتایج جستجو هم مسلما” بهتر خواهد بود. نظر شما چیه ؟؟

  10. علی گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود
    سپاس

  11. baran گفت:

    در قسمت تصاویر داشتید : از کلمات کلیدی در alt تصاویر استفاده کنید و آنها را به صفحه مادر لینک کنید ،
    آیا منظورتون اینه که عکس را داخل تگ a بگزاریم ولینک کنیم یا نه؟

  12. رضا الف گفت:

    ممنون، مطلب خوبی بود، کلا سئو با وجودِ سختیِ نسبیش ولی خیلی شیرینه :)
    به وبلاگ ما هم سر بزن، سایتمونم ایشالا به زودی میاد بالا، خوشحال می شم نظراتتو بدونم…

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود