توییتر ویژگی Mute را بالاخره منتشر کرد و تا چند هفته آینده این ویژگی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. آیا این ویژگی برای برندها یک خطر بزرگ محسوب میشود؟ فقط برای برندهایی که محتوای بد به اشتراک میگذارند.
با کلیک روی بخش More در هر توییت و همینطور با کلیک روی آیکن چرخدنده در پروفایل هر کاربر یا برند در توییتر یک گزینه جدید خواهید دید که آن فرد یا برند را Mute میکند. کاری که این گزینه میکند این است که سبب میشود تا توییتها و ریتوییتهای آن کاربر در تایملاین توییتر شما نشان داده نشود.
البته خیلی راحت و در هر زمان که خواستید میتوانید کاربران را از این حالت خارج کنید. کسی که توسط شما Mute شده باشد هیچ وقت متوجه نمیشود که شما این بلا را به سرش آوردهاید و اگر شما را منشن کند یا یکی از توییتهای شما را ریتوییت کند شما در بخش نوتیفیکیشنها متوجه این موضوع خواهید شد.
این راه یک راه بسیار ساده است برای اینکه تایملاین توییتر خود را از افرادی که توییتهایشان برایتان جالب نیست ( یا برای شما ایجاد مزاحمت میکنند ) پاک کنید بدون اینکه نیازی به آنفالو داشته باشید.
چیزی شبیه همین ویژگی در فیسبوک هم مدتی هست که به وجود آمده است. این ویژگی برای مخفی کردن پستهای افرادی که آنفرند کردنشان شاید زیاد مودبانه نباشد بسیار مفید است: مثلا افرادی که مدام عکس گربه به اشتراک میگذارند در حالی که شما از گربهها متنفر هستید، یا افرادی که پستهایشان با دیدگاههای شما در تضاد کامل است.
کاربران توییتر هم از دکمه Mute استفاده مشابهی خواهند کرد، یعنی ساکت کردن صداهای مزاحم بدون ترسیدن از از دست دادن فالوئرها به خاطر آنفالو کردن دیگران.
برخی برندها در فیسبوک به خاطر تغییرات اخیر الگوریتم این شبکه اجتماعی که باعث میشود محتوای آنها برای افراد کمتری قابل مشاهده باشد بسیار ناراضی و ناراحت شدند. پاسخ فیسبوک به این دسته از برندها این بود: « شما محتوای خوبی تولید نمیکنید ». یعنی اگر محتوای باکیفیت تولید کنید، آنگاه محتوای شما در نیوزفید افراد بیشتری به نمایش گذاشته خواهد شد.
دکمه Mute در توییتر در واقع این فرصت را به دیگر کاربران میدهد که خودشان در مورد محتوای شما قضاوت کنند. مطمئن باشید اگر در مورد خودتان بیش از حد توییت کنید و مدام از خود و برند خودتان تعریف کنید حتما Mute خواهید شد.
توییتر نمیخواهد برندها را تنبیه کند، فقط سعی دارد که به یک شبکه اجتماعی بهتر و قدرتمندتر تبدیل شود. برای هماهنگی با تغییراتی از این قبیل، برندها هم باید سعی کنند تغییر کنند و واقعا اجتماعی رفتار کنند.
حالا که خود مخاطبان در مقام قضاوت در مورد محتوای برند شما قرار دارند، باید عادتهای بد گذشته را فراموش کنید.
جذب فالوئرهای جدید با راه اندازی مسابقات « ریتوییت و فالو کنید تا برنده شوید »، قول فالوبک دادن و حتی فالوئر خریدن اکنون دیگر نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت. کاربران میتوانند شما را فالو کنند و بلافاصله اکانت شما را Mute کنند تا هم به هدف خود برسند و هم اینکه دیگر به حرفهای شما در توییتر گوش ندهند.
به نوعی دیگر این ویژگی بسیار شبیه دکمه Mute روی کنترل تلویزیون است. بینندگان مجبور نیستند به تبلیغات کسل کننده گوش کنند – هر زمان که برنامه مورد نظرشان شروع شد تلویزیون را از حالت بیصدا خارج میکنند.
مقیاس واقعی موفقیت یک برند در توییتر دیگر به تعداد فالوئرها بستگی ندارد، به خصوص حالا که معلوم نیست چند نفر از فالوئرها در واقع به توییتهای آن برند گوش میدهند و آن اکانت را Mute نکردهاند. اکنون دیگر میزان برقراری ارتباط عامل کلیدی در توییتر است.
برای برقراری ارتباط، برندها نیاز دارند محتوایی را ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند که با علایق مخاطبان هدف آنها هماهنگی داشته باشد، مخاطبانی که در مورد آن محتوا بحث خواهند کرد.
چطور باید این کار را انجام دهید؟ درست همانطوری که در دنیای واقعی دوست پیدا میکنید: باید در مورد آنها صحبت کنید، نه در مورد خودتان. شناسایی افرادی که در آینده مشتری و مخاطب شما خواهند شد و پیوستن به بحث و گفتوگویی که آنها با هم دارند تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت نسبت به پیدا کردن افرادی که در مورد شما صحبت میکنند.
همیشه اطمینان حاصل کنید که محتوایی را در توییتر به اشتراک میگذارید که فالوئرهای شما دوست دارند آن محتوا را در تایملاین خود ببینند و هیچ وقت به آنها بهانهای ندهید که روی دکمه Mute کلیک کنند.
عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشتههای یک ادمین برایتان ایمیل شود
۲ دیدگاه
جالب بود مرسی بهراد جان
منم باید تو مطالب جدید ک برای توییترم میفرستم تجدید نظر کنم تا محتوای خوبی به مخاطبام بدم تا mute نشدم برم دستت درد نکنه
عالی بود، لطفا در مورد بقیه اصطلاحات توییتر هم توضیح بده
شما چه دیدگاهی دارید؟