چرا محتوای معتبر از سئو مهم‌تر است؟

گوگل در حال انتقال از مدل سنتی بهینه‌سازی به تمرکز روی محتوای معتبر و باکیفیت است. و این موضوع کم‌تر شناخته شده است. در عین حال که هم‌چنان استفاده‌ی بهینه از متادیتا‌ها و مخصوصا کیوردها، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، اما نمی‌توان کتمان کرد وقتی از ورودی ارگانیک موتورهای جستجو صحبت می‌کنیم، «اعتبار» است که حرف اول را می‌زند.

دیگر، غرق کردن مطالب در فاکتورهای سئو، بهترین راه برای کشاندن مخاطبان به وب‌سایت‌مان نیست. همیشه گفته شده که محتوا پادشاه اینترنت است. با توجه به این‌که گوگل هر روز عمیق‌تر روی محتوای باکیفیت متمرکز می‌شود، بازاریابان اینترنتی به این نتیجه رسیده‌اند که اغلب اوقات، «اعتبار»، مهم‌تر از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است.

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که روی «اعتبار» تاکید می‌کند. اخیرا، وب‌سایت سرچ‌انجین‌لند گزارش داد که موتور جستجوی بینگ، در حال طراحی و توسعه‌ی گوگل پاندای مخصوص به خودش است. این الگوریتم جدید با دخالت دادن فاکتورهایی از قبیل «اعتبار» بیش از پیش روی محتوای باکیفیت تاکید خواهد داشت.

بازاریابی محتوا، از بسیاری جهات، برای متخصصان بازاریابی، چالش بزرگ‌تری نسبت به بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. قوانین دیروز مرده‌اند. امروز، بازاریابان اینترنتی بایستی روی تولید محتوای باکیفیتی تمرکز کنند که ارزش انتشار داشته باشد. این بدان معناست که باید درک جامعی از بازار هدف کسب‌و‌کار مورد نظر شکل بگیرد تا بتوان دریافت دقیقا تولید چه نوع محتوایی منجر به دست‌یابی به مخاطبان هدفمند می‌گردد.

ارتباطات اجتماعی در قالب تولید محتوای معتبر و قوی به عنوان یک اصل اجتناب‌ناپذیر باقی می‌ماند. کلید کار این‌جاست که بتوانید محتوای خیره‌کننده و موثری تولید کنید که افراد تاثیرگذار در اینترنت را جذب کرده و آن‌ها را مجاب کند تا محتوای شما را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این کار بیش از هر چیز، اغلب بر گستره‌ی مخاطبان هدف شما تاثیر خواهد داشت. هم‌چنین موتورهای جستجو برای تایید «اعتبار» از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. برای مثال، موتور جستجوی بینگ از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی برای این‌ استفاده می‌کند که بفهمد نویسنده‌ی مورد نظرش در موضوع مورد بحث متخصص هست یا خیر و آیا نویسنده‌ی شناخته شده‌ای هست یا نه. این‌جاست که ثابت می‌شود مشخصا سیگنال‌های لینکدین مفید و موثر هستند.

محتوای معتبر، نه تنها در جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو بسیار موثر است، بل‌که مسیر ایجاد اعتماد در مخاطب را تسهیل می‌کند. وقتی مخاطبان شما مطالب‌تان را می‌خوانند و می‌توانند در مورد شما بیش‌تر بدانند، حس می‌کنند که در حال ایجاد رابطه با شما هستند. آن‌ها با این کار یاد می‌گیرند که به شما اعتماد داشته باشند. همان‌طور که هر بازاریاب خبره‌ای می‌داند، فروش یک محصول هنگامی که مصرف‌کننده به شما اعتماد دارد، بسیار راحت‌تر خواهد بود.

چرا محتوای معتبر از سئو مهم‌تر است؟

برای تولید محتوای معتبر چه می‌توان کرد؟

۱- درباره‌ی موضوع مطالب خود به خوبی آگاهی داشته باشید و برای تولید آن شور و شوق به خرج دهید. وقت بگذارید و برای این منظور به خوبی تحقیقات کنید.

۲- خلاق باشید. چه دارید یک تحقیق کاملا جدید انجام می‌دهید و چه زمانی که وجه متفاوتی از یک موضوع قدیمی را بررسی می‌کنید، سعی بر این داشته باشید که چیز جدیدی به موضوع‌تان اضافه کنید.

۳- روی نگارش محتوای خود تمرکز کنید. زمان بگذارید و مطالبتان را با دقت تمام تولید کنید.

۴- مطالب‌تان را با گروه‌ها و جوامع هدف مختلف به اشتراک بگذارید. به خاطر داشته باشید که سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی، یک فاکتور حیاتی در ایجاد اعتبار برای مطالب شما هستند.

با توجه به این که موتورهای جستجو تاکید روزافزونی بر میزان اهمیت محتوای معتبر دارند، اکنون زمان آن فرا رسیده است که اعتبار آنلاین خود را به خوبی تقویت کنید.

می‌توانید برای آشنایی با تکنیک‌ها و استراتژی‌های کاربردی و عملی بازاریابی محتوا یک‌ادمین را بیش‌تر ورق بزنید! ضمنا اگر می‌خواهید شرکتی برایتان این کار را انجام دهد، بد نیست به صفحه بازاریابی محتوا سر بزنید.

هم‌چنین لازم به ذکر است که در تمام این مقاله، واژه‌ی «اعتبار» معادل با لغت authority آمده است.

منبع: Entrepreneur

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

مترجم، وبلاگ‌نویس، بازاریاب آنلاین، بهینه‌ساز و فعال حوزه سئو.

۲۰ دیدگاه

  1. سلام
    ممنون بابت مطلب مفیدتون
    سوالی که الآن هست اینه که آیا این الگوریتم ها و سیستم گوگل توی وب فارسی هم جواب داده؟ زیاد دیدیم سایت هایی که با کپی برداری از مطالب به رتبه های بالای گوگل و الکسا رسیدن.
    موفق باشید

    • وقت بخیر

      دقیقا همین‌طور هستش.
      این موضوع فقط برای وب فارسی نیست و در محیط انگلیسی زبان هم، دقیقا همین اتفاقات میفته.
      این‌طور نیست که الگوریتم‌های گوگل، صد درصد اعمال بشن و گاها پیش میاد که نمونه‌های نقض هم دیده می‌شه.
      اما این سایت‌ها بسیار محدود و معدود هستند و غالبا هم عمر کوتاهی دارند.
      نکته‌ای که بنده همیشه تاکید می‌کنم اینه که:
      انتخاب با شماست که با کارهای کلاه سیاه، بخواید ریسک به فنا رفتن زحماتتون رو بپذیرید یا راه صحیح رو با اطمینان از حصول نتیجه پی بگیرید.

      با تشکر از توجه شما.

      • علی

        با سلام. ایا با کپی کردن مطالب سایت های دیگه با درج منبع کارهای کلاه سیاه هست؟یعنی با درج منبع مطلب باز امکان رفتن تو لیست سیاه گوگل هست؟

  2. سلام
    ممنون از پاسختون
    مشکلی که هست و یه مقداری ترس توی دل وب مسترهای مخصوصا فارسی ایجاد می کنه. سایت های فارسی هستن که با کپی مطالب خیلی بزرگ شدن و الآن رتبه های بالا توی جستجوها دارن و رتبه الکسای بسیار خوبی نیز دارند. آیا این ما رو نمی ترسونه که زحماتمون برای نوشتن مطالب اختصاصی توسط این سایت ها از بین بره؟
    ممنون

    • یک وب سایت نباید تمام مقالات و فایل های خودش رو به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار بده چون در اون حالت حتی اگر هدف خیری هم داشته باشه متاسفانه گاهی اوقات مطالبی که ساعت ها برای نوشتنش وقت گذاشته توسط دیگران کپی میشه و حتی اثبات این موضوع هم برای نویسنده سخت هست که به دیگران بگه که تولید کننده این محتوا من هستم!
      به همین خاطر بخشی از مطالب و محتوای خودش رو باید در قالب محصولات با فرمت های مختلف یا از بخش vip در اختیار مخاطبان قرار بده و بابتش هزینه دریافت کنه تا زحماتش به هدر نره و حداقل درصد کمی از زحماتی که کشیده جبران بشه و در حالت خوب و خوش بینانه هم درآمد بسیار مناسبی کسب کنه (این مثال بیشتر برای یک سایت آموزش محور کاربرد داره)
      خوشبختانه کاربران اینترنت ایران روز به روز در حال حرفه ای تر شدن هستند و الان شاهد کپی کننده های بسیار کمتری هستیم و بسیاری از افراد هم برای دریافت محتوای مناسب پول پرداخت میکنند و از بابت پرداخت پول هم کاملا راضی هستند
      برای شما آرزوی موفقیت میکنم
      خدا نگهدار

  3. درست همینه اگر مطلبت خوب باشه گوگل هم هواتو داره

  4. آقا مهدی ممنون بابت مطالب خوبتون ولی این جمله رو که همه میگن محتوا پادشاه است رو دیگه خیلی شنیدیم بیشتر به نظر من باید تمرکز بشه روی تولید محتوا مثلا الان ما برای یه سایت بازی مثل سایت خودم http://www.farazgame.ir
    چگونه میتونم محتوا تولید کنم که اونم ۳۰۰ کاراکتر حداقل باشه.

    با سپاس

  5. تو این خط یه غلط املایی دید که خاستم گزارش بدم.. بل که باید بشه بلکه

    محتوای معتبر، نه تنها در جذب ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو بسیار موثر است، بل‌که مسیر ایجاد اعتماد

    مقاله ی چرا محتوای معتبر از سئو مهم‌تر است؟
    با تشکر از مقاله های خوبتون

  6. کاملا موافقم امروز هر ساتی رو که باز می کنید مطالبشون اسپم و کپی پیست می باشد

  7. سلام
    ممنون از مطلب خوبتون واقعا این سئو و بهینه سازی گیج کننده شده

  8. سایت بسیار زیبا و پر محتوایی دارید
    ادامه بدید حتما موفق میشید
    از مهندسی سایت هم تشکر میکنم بخاطر مطالب داغ
    به سایت ما هم سری بزنید خیلی دوستداریم از تجربیات شما بهره مند شویم

    نظرات رو هم که منتشر نمیکنید
    این واقعا بی عدالتیه
    حیف ولی سایت خوبی داشتید

    • نظر لطف شماست؛‌ متاسفانه شما به صورت مستقیم در حال تبلیغات برای سایت خود هستید و بخش زیادی از نظرات شما حتی از مرحله بررسی اسپم و جفنگ وردپرس هم رد نمی‌شود که ما بخواهیم بررسی‌اش کنیم!

  9. با سلام. ایا با کپی کردن مطالب سایت های دیگه با درج منبع کارهای کلاه سیاه هست؟یعنی با درج منبع مطلب باز امکان رفتن تو لیست سیاه گوگل هست؟

  10. سلام
    خیلی ممنون بابت پست خوبتون

  11. با سلام

    الان محتوا نویسی طوری شده که هر چه قدر هم که مینویسی بازم میان و محتوا رو کپی میکنن. یه سوال داشتم . من شنیدم اگر محتوای یک سایت رو کپی کنی و سپس در notepad paste کنی و از اونجا یهنی توی notepad دوباره کپی کنی تو سایتت گوگل متوجه نمیشه و فکر میکنه متنتونو اونجا تایپ کردید

    آیا این موضوع درسته ؟
    با تشکر
    عسگری

  12. با سلام و سپاس بسیار علی بود ممنون

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود