راز های ساخت ایمیل تبلیغاتی

همانطور که میدانید اقتصاد امروزه حرف اول را در تجارت های بزرگ و کوچک می زند ، بسیاری از صاحبان کسب کار ، دنبال استراتژی هایی هستند که امروزه عنوان تجاری خود را از لحاظ کسب و کار و اقتصادی حفظ کنند ، یکی از این استراتژی ها ، بازاریابی  ایمیل یا Email Marketing می باشد.
سعی کنید با استفاده از بازاریابی ایمیلی اطلاعات خوبی برای مشتریان خود ارسال کنید ، با این کار می توانید ارتباط خود را با آنها ، به طور منظم حفظ نمائید ، در این مقاله پنج روشی بیان شده است که بتوناید بهترین عنوان (Subject)  را برای ایمیل های ارسالی خود انتخاب نمائید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

۱) ارسال ایمیل شخصی برای جلب توجه

یکی از کارهای مهمی که باعث جلب توجه کاربران می شود ، این است که شما ایمیل هایی که برای بازاریابی خود ارسال می کنید ، مخصوص مشتری باشد ، یعنی ایمیل ارسالی شما ، همراه با نام مشتری باشد ، تا مشتری احساس نکند که این ایمیل به همه مشتری های دیگر شرکت ارسال شده است ، به عنوان مثال ، بنوسید ، آقای حسینی ، پول خود را بهینه استفاده کنید! و یا هر جمله دیگر ، شما برای انجام این کار کافیست اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری نمائید . در زمینه ایمیل مارکتینگ ابزارهای زیادی ارائه شده است که می توانید از آنها استفاده نمائید همانند iContact.com

۲) عنوان(Subject) ایمیل خود را کوتاه نگه دارید!

بهتر است برای درک این موضوع در ابتدا یک سوال را از خودتان بپرسیم ؟ وقتی دو  ایمیل برای شما ارسال می شود که یکی  دارای عنوان بلند بالائی است ، و دیگری عنوان مختصر و لی مفیدی دارد ، کدام ایمیل را باز می کنید و می خوانید؟؟؟ قطعا شما هم ایمیلی را می خوانید که دارای عنوان کوتاهی باشد  ، سعی کنید Subject ی را برای ایمیل ارسالی خود انتخاب نمائید که کاربر با مشاهده آن ، به خواندن محتوای ایمیل جذب شود ، در ضمن عنوان هایی را انتخاب نکنید که به صورت ایمیل اهای اسپم به نظر برسد.

۳) ساختار ساده خود را حفظ کنید

اگر شما بخواهید یک ایمیل را به دوست خود ارسال کنید کدام یک را بر می گزیند:

“Free Beer And Pizza — You’re Invited!!”
Or how about like this?
“FREE BEER AND PIZZA — YOU’RE INVITED!!”

شاید شما تا به حال یکی را پسندیده باشید ولی هر دو این نوشته ها اسپم به نظر می رسند ؟ اینطور نیست؟؟؟ برای اینکه ایمیل های شما اسپم به نظر نرسند و مشتریان ایمیل شما را بخوانند باید در عنوان ایمیل دقت نمائید ، اگر عنوان ایمیل شما انگلیسی است از ، حروف بزرگ ، علامت  تعجب ، علامت دلار  و امثالهم به هیچ وجه استفاده نکنید!

۴) استفاده از روش هایی که کاربر به ایمیل شما علاقه مند می شود:

  • اخبار جدید را به اشتراک بگذارید :خوانندگان همه به دنیال مسائل جدید هستند ، اگر شما خبرهای جدیدی  که در حوزه کاری شما هستند را به اشتراک بگذارید ، ، خوانندگان را جذب خود می کنید
  • خوانندگان خود را کنجکاو کنید: می توانید در ایمیل های خود لینک هایی قرار دهید که باعث جلب توجه کاربران شود ، همانند لینکی با عنوان  “پولدار شوید!!!”.
  • احساس فوریت ایجاد کنید : سعی کنید گاهی اوقات ، محصولات خود را به صورت ویژه به فروش برسانید و در ایمیل ارسالی ، بنوسید که فقط ۳ روز مهلت دارید و یا جملاتی از این قبیل.
  • تاکید بر مزایا : یکی دیگر از ترفند های استفاده مناسب در عنوان ایمیل ، این است که به کاربران بگویید که  ایمیل های شما برای آنها چه مزایایی  دارد؟؟؟ مثلا می توانید از جملاتی همچون پول خود را پس انداز کنید و… استفاده نمائید .

۵) مطمئن شوید که عنوان ارسالی ایمیل ارتباط مستقیمی با محتوای ایمیل داشته باشد

هیچ کس دوست ندارد فریب کسی دیگر را بخورد ، بنابراین مطئمن شوید که عنوانی که برای ایمیل خود انتخاب کرده اید ، ارتباط مستقیمی با محتوای آن داشته باشید ، به عنوا مثال اگر عنوان شما  ” صرفه جویی در پول ” می باشد ، باید محتوای شما فقط در رابطه با همین موضوع باشد ، مخصوصا چند خط اول محتوا ، در غیر اینصورت ، خوانندگان احساس می کنند که فریب شما را خورده اند ، و در آینده دیگر به ایمیل شما نگاه نمی اندازند و این یعنی شکست در بازاریابی.

این مقاله توسط وب برندینگ برای یک ادمین ارسال شده است.

وب برندینگ پایگاهی علمی تخصصی در بازاریابی اینترنتی و برندینگ و سئو می باشد که هدف آن رشد و ارتقا درجه علمی مدیران بازاریابی و بازاریابی اینترنتی و نیز مدیران وب سایت های ایرانی می باشد. با وجود سیل اطلاعات درست و غلط در اینترنت و وجود گروه های مختلف کاری ، تمام سعی ما بنا نهادن بهترین پایه در صنعت بازاریابی اینترنتی و برند در ایران و اطلاع رسانی دقیق و منظم در این حوزه است. امید است تلاش هرچند اندک ما برای شما سرور گرامی مفید واقع گردد.

۱۶ دیدگاه

  1. از آقای فاطمی بابت درج مقاله هر چند کوچک ما در سایت پر مخاطب شما بسیار تشکر می کنیم

  2. کاش یک مطلب هم راجع به شیوه های ارسال می نوشتین

  3. baran گفت:

    این مثالی که در باره ایمیل اسپم زدید خوب بود از حالا به بعد سعی میکنم به این نکته توجه کنم

  4. اسماعیل گفت:

    سلام
    کاش می شد سایتهایی رو معرفی کنید که امکان ارسال ایمیل گوهی رو به صوت آنلاین و رایگان میدهند

  5. اسلامی گفت:

    سلام علیکم
    خسته نباشید
    فکر کنم منظور دوستمون اینه که لیست ایمیلی بدیم و اون ارسال کنه(رایگان)
    این سوال برای من هم پیش اومده بود
    سوال دیگه ای دارم اینه که چطوری لیست ایمیلی تهیه کنیم؟
    ایا سایتی هست که لیست ایمیلی بر اساس محتوا به ما بده؟
    سوال دیگه اینه که کسی که ای دی اد کرده بخواهد به اد لیستش ایمیل ارسال کنه چطوری میشه؟
    یعنی هر چی که تو اد لیستش هست ای دی هست نه ایمیل
    ممنون
    یا حق

    • این که شما بخواین به کاربرا بدون این که خودشون بخوان ایمیل بدید تقریبا میشه اسپم . اما ایمیل مارکتینگ یکم فرق میکنه . کاربر خودش ایمیلش رو در اختیار ما قرار میده تا اطلاعاتی رو دریافت کنه . میتونید از سرویس mailchimp.com استفاده کنید. یکم کار باهاش سخته اما امکانات فوق العاده ای داره .
      اگر تقاضا زیاد بشه حتما ویدئوی اموزشی کار باهاش رو خواهیم ساخت

  6. اسلامی گفت:

    “سوال دیگه اینه که کسی که ای دی اد کرده بخواهد به اد لیستش ایمیل ارسال کنه چطوری میشه؟
    یعنی هر چی که تو اد لیستش هست ای دی هست نه ایمیل”
    لطف می کنید پاسخ اینو هم بدید
    باتشکر

  7. مرسی خیلی به دردم خورد

  8. سلام دوست من
    از مطالب خوب سایتتون استفاده کردم.
    همچنین از وب برندینگ و شما هم به خاطر این مطلب کمال تشکر رو دارم.
    یا حق

  9. ضحی معتمدی گفت:

    خوب بود کاش بیشتر در این مورد مطلب بذارین ممنون

  10. بیرجندی گفت:

    ممنون از این مطلب مفید و کاربردی

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید

آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود