۱۲ راهکار برای مدیریت زمان در وبلاگنویسی

یکی از بزرگ ترین چالش‌های هر وبلاگ نویس نویسنده و آزادکارها مدیریت زمان برای نوشتن و بهره‌برداری حداکثری از میزان زمان در دسترس است. این روز ها افراد به دلایل مختلف زمان کافی برای نوشتن در اختیار ندارند و مدیریت زمان بهترین راهکار برای این افراد است تا هم به فعالیت های روزمره خود برسند و هم زمان کافی برای نوشتن در وبلاگشان بدست آوردند. در مدیریت زمان نه تنها شما باید وقت خود را به بخش های مختلف کسب و کار اختصاص دهید، بلکه باید حواس پرتی های روزانه خود را نیز کنار بگذارید. در این پست از یک ادمین می خواهم ۱۲ راهکار برای مدیریت زمان در وبلاگ نویسی را با شما به اشتراک بگذارم. اگر دوست دارید زمان خود را برای نوشتن در وبلاگتان مدیریت کنید، تا پایان با من همراه باشید.

 مدیریت زمان

  • ۱- حواس پرتی ها را کنار بگذارید

بار ها برای خود من پیش آمده که وقتی در حال نوشتن هستم کسی از من می‌خواهد تا کاری را انجام دهم یا تلفنم زنگ میخورد. مواردی از این قبیل جزو شایع ترین حواس پرتی ها در هنگام نوشتن هستند. اگر می خواهید از این حواس پرتی ها دور بمانید در هنگام نوشتن تمامی ارتباطات انلاین خود را قطع کنید، تب های غیر ضروری در مرورگر را ببندید و به اینباکس ایمیل خود سر نزنید. اگر نمیتوانید از شبکه های اجتماعی دل بکنید من افزونه ی StayFocusd برای گوگل کروم را به شما پیشنهاد میکنم. با استفاده از این افزونه می‌توانید زمان خود را در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر مدیریت کنید.

  • ۲- از یک تایمر استفاده کنید

استفاده از یک تایمر می‌تواند تاثیر بسزایی در مدیریت زمان شما داشته باشد. فقط کافی است که برای هر مطلبی که می‌نویسید زمان خاصی را تعیین کنید و با استفاده از یک تایمر خود را تحت فشار قرار دهید تا در زمان مشخص شده مطلب را به پایان برسانید. تعیین زمان برای هر مطلب به میزان توانایی شما در نگارش و حجم مطلب بستگی دارد.

  • ۳- از دوستان هدف کمک بخواهید

استفاده از دوستان هدف به این معناست که افرادی در کنار خود داشته باشید تا در هر ساعت میزان فعالیت شما را اندازه گیری کنند. استفاده از دوستان هدف یکی از موثرترین روش ها در افزایش بهره وری در هنگام نوشتن است. سعی کنید از دوستان هدفی استفاده کنید که به این سادگی ها از چیزی نمی گذرند و در صورت لزوم شما را توبیخ کنند.

  • ۴ – هدف های خود را مشخص کنید

Laura Vanderkam یک آزاد کار اهل نیویورک و نویسنده ی کتاب ۱۶۸ ساعت می‌گوید که شما بیش از انکه فکر می‌کنید وقت دارید. او به شما توصیه میکند که یک لیست از کار هایی که در طول هفته باید انجام دهید را تهیه کنید و در زمان های مقرر شده به انجام دادن آنها اقدام کنید.

  • ۵- خودتان را تشویق کنید

شاید تشویق کردن خود از نگاه خیلی از افراد یک کار بی فایده به نظر برسد اما خود تشویقی یا تحسین شدن توسط دیگران می‌تواند تاثیری غیر قابل اندازه گیری بر فعالیت های شما داشته باشید. جایزه ی اهدایی به خود لازم نیست که چندان بزرگ باشد. رفتن به رستوران با یک دوست یا یک لیوان قهوه می‌تواند بهترین جایزه برای تشویق شما باشد.

  • ۶- روز ها را تقسیم بندی کنید

برای استفاده بهتر از زمان می‌توانید روز خود را به قسمت های مختلفی تقسیم بندی کنید. این کار علاوه بر مدیریت زمان باعث می شود که بتوانید با تمرکز بیشتر به نوشتن یا مدیریت پروژه هایتان بپردازید. جنیفر ویلیس، یک آزاد کار اهل پورتلند میگوید که من یک تخته سفید در خانه دارم که برای هر روز از هفته بخش هایی در نظر گرفته ام.

  • ۷- به خودتان استراحت بدهید

نوشتن های طولانی مدت نه تنها میزان بهره وری شما را کاهش میدهد، بلکه باعث تباه شدن بخشی از زمان مفید شما نیز می‌شود. زمانی که احساس خستگی می‌کنید و به اصطلاح مغزتان نمی کشد، برای یک زمان کوتاه به خودتان استراحت بدهید و مثلا با نوشیدن یک قهوه یا قدم زدن، ذهن خود را برای نوشتن آماده کنید.

  • ۸- از یک لیست ” انجام داده ام ” استفاده کنید

یکی از کار های مورد علاقه ی من در پایان روز نگاهی به لیست کار هایی است که در طول روز انجام داده ام. سعی کنید از شب قبل یا صبح که از خواب بلند می‌شوید قلم و کاغذ خود را بردارید و کار هایی که میخواهید در طول انجام دهید را یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود که با برنامه و در سر وقت کار هایتان را انجام دهید و در زمان نیر صرفه جویی کنید. برای سر و سامان دادن به امور روزانه میتوانید از واندرلیست که پیش از این در ۱ ادمین نیز به معرفی آن پرداختیم استفاده کنید.

  • ۹- وقتی کسی نیست بنویسید

همه ی ما سکوت را دوست داریم. پس وقتی کسی در کنارتان نیست یا در دفتر یا محل کار تنها هستید شروع به نوشتن کنید. نوشتن در تنهایی علاوه بر افزایش تمرکز باعث نوشتن بدون وقفه نیز میشود. برای نوشتن هایی از این دست باید فرصت ها را غنیمت بشمارید. معمولا بعد از ظهر های روز های تعطیل مانند جمعه بهترین زمان برای نوشتن هستند.

  • ۱۰- انرژی و وقت خود را صرف کار های بیهوده نکنید

یکی از مشکلاتی که بین اکثر نویسندگان رایج است این است که انرژی و وقت خود را صرف کار هایی بیهوده می‌کنند که هیچ نتیجه ای در پی دارد. چرخیدن در پیام رسان ها, دل مشغولی برای جنس مخالف و … از جمله ی این امور هستند. بجای اینکه ساعت ها در وایبر و واتس آپ بچرخید، سعی کنید زمان خود را به اموری اختصاص دهید که ارزشش را دارد و میتواند نکته ای تازه را به شما بیاموزد.

  • ۱۱- مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار

از مقابله با سخت ترین مسائل برای اولین بار نهراسید و هر چند هم که وقت‌گیر باشند، به حل و فصل آنها بپردازید . رویارو شدن با مسائل سخت آن هم برای اولین بار نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود، بلکه به شما می آموزد که چگونه با این مسائل برخورد کنید تا در مسائل بعدی بتوانید سریع‌تر به جواب برسید و در وقت خود نیز صرفه جویی کنید. حل مسائل سخت می‌تواند خوراک روحیه ی یک روز شما را تامین کند.

  • ۱۲- کمک بگیرید

استفاده از نویسندگان مهمان یا استخدام کردن افرادی برای کار بر روی وبلاگ یکی از رایج ترین کار ها میان وبلاگ‌نویسان است. فراموش نکنید که موفقیت شما در گرو کار گروهی است و با من من کردن و تنها کار کردن به هیچ جا نخواهید رسید. اگر نمی خواهید نویسندگانی برای وبلاگ خود استخدام کنید، پس کسانی را به خدمت بگیرید تا کار هایی مانند امور اداری یا شخصی شما را انجام دهند. این کار باعث می‌شود که تمرکز شما بر روی نوشتن افزایش یابد که به تبع آن باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

در این مقاله سعی کردم نکاتی را که می‌تواند در بهره وری بیشتر از وقت برای نوشتن در وبلاگتان برایتان مفید باشد را یادآوری کنیم. اگر شما تجربه ای در مدیریت زمان و افزایش بهره وری دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حمید 4 سالی است که وبلاگ می‌نویسد و یک عاشق محتوا و شبکه های اجتماعی است. به حوزه تکنولوژی و استارت آپ ها هم علاقه خاصی دارد. اوقات فراغتش را بیشتر با موسیقی سپری می‌کند و استیو جابز را الهام بخش خودش می‌داند.

۱۵ دیدگاه

  1. تکراری بود اما در کل خوب بود
    یه جور مرور بود

  2. ممنون جناب گنجی، واقعا مفید بود

  3. البته علاوه بر اینها نکاتی هم هست که فقط با تجربه و با توجه به خصوصیات فردی هستند.
    ممنون از مطلب خوبتن

  4. وبلاگ و وبلاگنویسی مستلزم یادگیری اصول اولیه نگارشه پیش چه بهتر که زمانی وقت داریم به یادگیری اصول و قوائد تاثیر گذار در کارمون بپردازیم در منابع مختلف

  5. مطلب بسیار خوبی و صحیح

    ممنون از شما

  6. سلام ، خسته نباشید!
    بسیار کاربردی :)
    موفق باشید

  7. متاسفانه من از مورد سوم تجربه خیلی خوبی ندارم!
    چندین بار که از دوستام کمک گرفتم چیزی جز دردسر برام درست نکردن!

  8. با سلام

    مطالب خیلی خوب و جامعی بود.ممنونم که نکات به این مهمی رو منتشر میکنید

  9. علی

    این قسمتشو خوب درک کردی
    خدا قوت
    دل مشغولی برای جنس مخالف

شما چه دیدگاهی دارید؟

قوانین

۱- لطفا از دیدگاه‌ها برای تبلیغ مستقیم سایت خود استفاده نکنید.

۲- دیدگاه‌‌هایی که در بخش نامشان، کلمه کلیدی به کار رفته باشد تایید نخواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر قوانین کاربری را بخوانید


آخرین نوشته‌های یک ادمین را در ایمیلتان دریافت کنید

عضو لیست ایمیلی ما شوید تا آخرین نوشته‌های یک ادمین برایتان ایمیل شود